نجات جان ۴۶ شهروند آبادانی از مرگ حتمی

آتش‌نشانان آبادانی در ۶ ماه نخست امسال توانستند جان ۴۶ شهروند را از مرگ حتمی نجات دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مجید فرهانی پور مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: آتش‌نشانی یکی از پرخطرترین شغل‌های جهان است و آتش‌نشانان همواره با ایثار و از خودگذشتگی و برای نجات جان انسان‌ها، آماده خدمت و فداکاری هستند.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر آتش‌نشانان سازمان آتش نشانی آبادان بار‌ها در حوادث متعدد جانفشانی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه اول امسال را ۲۵ هزار و ۶۶۵ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۲۷۹ حادثه حریق منازل مسکونی و ۶۶ حریق اماکن تجاری و صنعتی در آبادان به وقوع پیوست.

فرهانی پور افزود: همچنین در ۶ ماهه اول امسال ۷۶ مورد حادثه خودرو به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان به ۴۰ مورد عملیات امداد و نجات اعزام شدند.

او تعداد آتش‌نشانان اعزامی به حوادث در آبادان را نه هزارو هفتصد و شصت و نه نفر برشمرد و افزود: در این بازه زمانی، با فداکاری آتش‌نشانان، ۴۶ نفر از همشهریان از مرگ حتمی نجات یافتندو ۴ نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند.

فرهانی پور در پایان توسعه آموزش اصول ایمنی را از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی آبادان برشمرد و گفت: تعداد ۱۹۰ نفر از شهروندان در دوره‌های آموزشی در سال جاری آموزش‌های لازم در خصوص مسائل ایمنی را فراگرفتند که امیدواریم در آینده این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.