پژوهش جدید: دوسوم از زنان آمریکایی با اسلام‌ستیزی مواجهند

تحقیقات اخیر یک دانشگاه آمریکایی بیانگر مواجهه اغلب زنان مسلمان در ایالات متحده با اسلام‌هراسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دانشگاه «برکلی» در ایالت کالیفرنیای آمریکا، با ارائه نتایج تحقیقات اخیر خود اعلام کرد که از هر ۳ زن مسلمان در آمریکا ۲ نفر با اسلام‌هراسی مواجه هستند.

بنابر نتایج این تحقیق ۶۷.۵ درصد از زنان در آمریکا تجربه اسلام‌ستیزی داشتند. همچنین ۷۶.۷ درصد از زنان مسلمان آمریکا و ۵۸.۶ درصد از مردان مسلمان در آمریکا حداقل یک مرتبه این تجربه را اعلام کردند.

در کل نیز ۹۷.۳ درصد از مسلمانان در آمریکا از تأثیرات مخرب روحی و روانیِ چنین اقداماتی سخن گفتند. ۳۳ درصد از مسلمانان حاضر در این تحقیق گفتند که آزادی در ابراز عقاید دینی خود را ندارند یا مجبورند هویت مذهبی خود را مخفی نگهدارند.

۴۵ درصد از افراد مسلمانی که هویت دینی خود را مخفی می‌کنند بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.

در گزارشی که به دنبال این تحقیق منتشر شده، آمده است: «این پژوهش پس از دو دهه از حملات ۱۱ سپتامبر انجام شد، این حادثه باعث ایجاد موجی از اسلام‌هراسی و نفرت در سیاست‌های آمریکا علیه مسلمانان شد.»

در این پژوهش یک هزار و ۱۲۳ آمریکاییِ مسلمان شرکت کردند، حدود نیمی از این افراد مردان و نیمی دیگر زنان مسلمان بودند. برخی از این افراد شهروند آمریکایی هستند، اما تمام آن‌ها در آمریکا کار و زندگی می‌کنند.

ماه گذشته نیز «جرمی کوربین» رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس از گسترش اسلام‌هراسی در غرب پس از حملات یازده سپتامبر خبر داد و گفت: «اگر رئیس کنونی حزب کارگر بودم، از نخست‌وزیر انگلیس می‌خواستم به علت تحولات افغانستان و عراق عذرخواهی کند، من با نظر طالبان که آمریکا یک نیروی اشغالگر در افغانستان است، موافقم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
99% داعشیا مردن نه زن
آخرین اخبار