دوری از ایجاد التهاب با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های نظام است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حسن همجواری و دوری از ایجاد التهاب با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه رشت با تأکید بر حسن همجواری همه همسایگان جمهوری اسلامی ایران به ویژه کشور‌های مسلمان گفت: بیگانگان فرا منطقه‌ای کمتر از آن هستند که بخواهند در کنار مرز‌های ما حرکت‌های ناموزون و نامتوازن داشته باشند.

او به اقتدار منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دوری از ایجاد التهاب با کشور‌های همسایه و جلوگیری از سلطه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از راهبرد‌های نظام اسلامی است.

امام جمعه رشت مردم مسلمان منطقه را دلداده جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امیدواریم روسای کشور‌های منطقه هوشمندانه، عاقلانه و دلسوزانه تصمیم بگیرند و مواظب رفتار‌های خود باشند.

آیت الله فلاحتی به گلایه بعضی از بازرگانان و مردم نسبت به بسته شدن گذرگاه مرزی ارمنستان و صادرات کالا از جمهوری آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: بسته شدن گذرگاه مرزی ارمنستان نقض حقوق بین المللی است و این روند اقدام شیطانی آمریکا را نشان می‌دهد.

او همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت با اشاره به سخنرانی ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در روز اربعین با دانشجویان یادآور شد: مقام معظم رهبری موضوع "تبیین" را بیان فرمودند، زیرا تبیین سرچشمه بیداری جامعه و سد بزرگ و مستحکم در برابر افرادی است که می‌خواهند افکار عمومی را فریب دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر یک اندیشه ناب و عقیده الهی بخواهد در میان مردم طرفدار داشته باشد ابتدا باید در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: تبیین موجب اقتدار اسلام در دنیای معاصر شده و بر این اساس مردم ما با صلابت در برابر قدرت‌های سلطه گر ایستاده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.