کشته شدن چند داعشی به دست طالبان در افغانستان

در جریان عملیات طالبان در شهر چاریکار استان پروان افغانستان، یکی از مخفیگاه‌های نیرو‌های داعش کشف شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چندین عضو گروه داعش در افغانستان به دست طالبان کشته و یا دستگیر شدند.

طالبان از هلاکت و دستگیری چند داعشی در عملیاتی در شهر چاریکار مرکز استان پروان افغانستان خبرداد. بلال کریمی معاون ذبیح الله مجاهد (سخنگوی طالبان) امروز اعلام کرد: در جریان عملیات طالبان در شهر چاریکار یکی از مخفیگاه‌های نیرو‌های داعش کشف شد و شماری از افراد وابسته به داعش که در این مخفیگاه حضور داشتند هلاک و شماری دیگر بازداشت شدند. وی بدون اشاره به شمار کشته‌ها و بازداشت شدگان داعشی گفت: در جریان این عملیات، افراد طالبان هدف قرار گرفتند که بر اثر آن سه تا پنج نفر از طالبان زخمی شدند.


به گفته بلال کریمی، پس از رسیدن نیرو‌های تازه به محل انفجار، دو تن از عاملان این انفجار در جریان عملیات جستجو دستگیر شدند.

داعش در سال ۱۳۹۳ تشکیل شاخه خراسان را در افغانستان اعلام کرد. این گروه در آغاز تشکیل بیشتر در شرق افغانستان مخصوصا در ولایت ننگرهار در مرز "مناطق قبیله‌ای پاکستان" حضور داشتند.

اعضای این گروه متشکل از نیرو‌های گروه طالبان پاکستان بودند که یک سال قبل از آن بر اثر عملیات گسترده ارتش پاکستان از مناطق تحت نفوذ خود گریخته بودند. داعش در افغانستان مسئول حملات مرگبار علیه غیرنظامیان از جمله شیعیان، حمله به مدرسه دخترانه کابل در بهار ۱۴۰۰ و زایشگاه کابل در بهار ۱۳۹۹ بوده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار