رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رقابت دولت و بخش خصوصی باید از بین برود/ رایزن اقتصادی نباید کارمند دولت باشد

اکبری تالارپشتی گفت: آماده حمایت از بخش خصوصی هستیم، زیرا حضور حداکثری بخش خصوصی باعث رشد اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و جمعی از صادرکنندگان، بیان کرد: در جنگ اقتصادی باید آرایش مناسبی بگیریم که در حال حاضر آن را نداریم. آماده حمایت از بخش خصوصی هستیم، زیرا حضور حداکثری بخش خصوصی باعث رشد اقتصادی می‌شود. دولت نیز نباید با این بخش رقابت کند و آن را حمایت کند.

اکبری بیان کرد: در دولت قبلی تنها وزارتخانه‌ای که من توانستم با آن ارتباط بگیرم، وزارت صمت بود و بقیه آماده همکاری نبودند. مردم و بخش خصوصی ما هزینه بی تدبیری و بی کفایتی مدیران دولتی را می‌دهند که باید بتوانیم جلوی این کار را بگیریم.

او اظهار کرد: وقتی عضو سازمان همکاری های شانگهای می‌شویم، باید تدارک ببینیم، بنابراین، بخش خصوصی باید فعالیت خود را افزایش دهد. باید موانع این کار برداشته شود، مثلا اگر فعال اقتصادی جرمی مرتکب شد، جرایم زندانی نداشته باشد و پولی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اعتماد راسخ داریم که رایزن اقتصادی نباید کارمند دولت باشد این موضوع هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار