فتحی در نطق میان دستور:

دولت به وعده‌های انتخاباتی خود برای انتخاب وزرای اهل سنت جامه عمل نپوشانید

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس به بیان انتقاداتی درباره عدم انتخاب وزرای اهل سنت در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یک شنبه ۱۱ مهر ماه در نطق میان دستور گفت: در خصوص رویداد‌های اخیر به کشور‌های منطقه دلسوزانه توصیه می‌کنیم در دام رژیم صهیونیستی نیفتند؛ به آنان که به ظن خود می‌توانند با همکاری با رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی ایران خلل وارد کنند هم عرض می‌کنم که نظام اسلامی ۴۰ سال قبل سابقه نابودی نظام سلطانی را در کارنامه خود دارد.

فتحی در ادامه بیان کرد: از اقدام وحدت آفرین و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب برای انتصاب کرد ایرانی به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم، زیرا این اقدام موجب وحدت ملی و ایجاد امید در مردم کردستان شده است. کرد‌ها همواره حافظ تمامیت ارضی کشور بوده اند.امیدوارم اقدام رهبری الگویی برای دولت و نهاد‌های اجرایی برای استفاده از نخبگان بدون توجه به خواستگاه قومیتی آن‌ها باشد.

 نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: از مردم کردستان که برای اولین بار به شخصی اصولگرا در انتخابات رای دادند و حضوری پرشور داشتند تشکر می‌کنم. انتظار داشتیم که بعد از پیروی دولت ، در معرفی کابینه و به تاسی از رهبر انقلاب دولت در توجه به نخبگان اهل سنت بدون توجه به خواستگاه جغرافیایی و مذهبی عمل کند، ولی تاکنون به وعده‌های انتخاباتی خود برای انتخاب وزرای اهل سنت جامه عمل نپوشانیده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چرایی نبودن نخبگان اهل سنت در ساختار مدیریتی کلان کشور و مشخصا دولت، سوال اهل سنت است. به وزارت نیرو هشدار می‌دهم که کردستان این ظلم بزرگ در حوزه تقسیم آب را نمی‌پذیرد که تقسیم آب را به استان‌های دیگر ببرند و خود تشنه باشند. از وزارت نیرو می‌خواهم  در زمینه بهبود آب شرب و بهداشتی سنندج سریع عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار