اهدای عضو یک جوان همدانی در رشت

اهدای عضو یک جوان همدانی به یک بیمار نیازمند در رشت زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: کبد یک جوان همدانی عصر روز گذشته (شنبه ۱۰ مهر ماه) در مرکز واحد فراهم آوری اعضاء مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت اهدا شد.

یونس صالحی، جوان ۲۹ ساله اهل و ساکن همدان که با خانواده اش به گیلان آمده بود، بر اثر تصادف رانندگی در یکی از جاده‌های این استان و به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شد.

کبد این نام آور جوان همدانی پس از انجام مراحل تأیید توسط پزشکان متخصص و با رضایت خانواده ایثارگرش به بیمار نیازمند پیوند زده شد.

این شانزدهمین اهدای عضو سال ۱۴۰۰ در استان گیلان است.

روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند

با اهدای اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان جان یک تا ۸ نفر را به صورت مستقیم نجات داد و ۵۳ نفر را از معلولیت رهایی بخشید.

در ایران سالانه حدود ۵ تا ۸ هزار نفر جان خود را با مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان یعنی حدود ۳ هزار نفر، اعضای قابل پیوند دارند، ولی نهایتا هزار خانواده یعنی یک سوم، راضی به اهدای عضو می‌شوند و دو سوم خانواده‌ها با عدم رضایت خود، موجب خاکسپاری بیش از ۷ هزار عضو قابل پیوند در سال می‌شوند.

این در حالی است که بالغ بر ۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند در لیست‌های انتظار اعضای مختلف وجود دارند که متأسفانه روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از آنان یعنی هر ۲ تا ۳ ساعت یک نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.