رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا مطرح کرد؛

برخورد پلیس با مردم باید حکیمانه باشد/ لزوم تدوین و اجرای طرح تحول بنیادین در کلانتری‌ها

حجت الاسلام ادیانی گفت: اصحاب رسانه و مردم با بیان خواسته‌های خود می‌توانند در ترسیم نیروی انتظامی مطابق با معیار‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته ناجا پرداخت و اظهار کرد: راهنمایی‌ها، راهبرد‌ها و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت نیروی انتظامی در تراز انقلاب در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه هفته ناجا فرصتی برای تکریم و تجلیل از کارکنان خدوم و زحمت کش نیروی انتظامی مغتنمی است، گفت: هفته ناجا را به همه کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی و خانواده‌های این عزیزان تبریک عرض می‌کنم. این ایام فرصتی برای سرکشی و بازدید از خانواده‌های ناجا و شهدای پلیس است. نیروی انتظامی در این هفته خود را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد. نیروی انتظامی در این‌هفته بخشی از خدمات خود را گسترده‌تر و ملموس‌تر از گذشته خواهد کرد.

حجت الاسلام ادیانی افزود: اصحاب رسانه و مردم با بیان خواسته‌های خود می‌توانند در ترسیم نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی گام بردارند و در این راه به پلیس کمک کنند. نیروی انتظامی در سالی که گذشت خوش درخشید و آخرین اقدام شاخص پلیس به انتخابات باز می‌گردد، در این برهه هیچ احدی از اینکه از خانه خود خارج شود و به پای صندوق‌های رای برود، احساس نا امنی نمی‌کرد.

وی افزود: در ایام انتخابات هیچ مورد امنیتی غیر حاد نداشتیم چه برسد به اینکه موضوع امنیتی حادی رخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به حضور پررنگ خانواده‌های نیروی انتظامی در انتخابات گذشته، اظهار کرد: در شهرک‌های مسکونی ناجا ۹۴ درصد و در پادگان‌های ما ۷۵ درصد به رئیس جمهور منتخب رای دادند. نیروی انتظامی با حضور به موقع در فتنه خوزستان صف آشوبگران و مردم را به خوبی تشخیص داد و این دو را از هم جدا و با اوباش و اغتشاشگران برخورد کرد و نتیجه را که امنیت است را دیدیم.

وی ادامه داد: در سیلی که در خوزستان رخ داد، موکبان ناجا با حضور در مناطق سیل زده اقدام به تجهیز مردم به امکانات کرد و با ارائه خدمات به کمک مردم آمد. در ایام کرونایی که بر کشور حاکم است، بیشترین زحمت بر روی برادران ناجا و نیروی راهنمایی و رانندگی بود که اقدام به خدمت رسانی به مردم کردند. تمام مراکز درمانی و بهداشتی ناجا در اختیار هموطنان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی تصریح کرد: یگان ویژه یک یگان ضد شورش و ضد آشوب است، اما دیدیم که در اربعین این یگان اقدام به راه اندازی موکب حسینی کرد و برای محرومان بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و آن‌ها را بین مردم نیازمند توزیع کردند، اما عده‌ای در گوشه و اطراف به این یگان اقدام به ناسزا گویی کردند.

وی با بیان اینکه امروز مراکز تعلیم و تربیت نیروی انتظامی به خصوص دانشگاه امین به یک مرجع تربیتی جوانان تبدیل شده است، گفت: این انر مصداق بارز ساخت پلیس در تراز انقلاب است که در این دانشگاه و مراکز در حال فعالیت هستیم.

لزوم گزارش بد رفتاری پلیس با مردم به سازمان عقیدتی سیاسی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: ساخت منازل شخصی و سازمانی برای پرسنل پلیس یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی بوده که این اقدام به همت قرارگاه جهادی مسکن و فرمانده ناجا در حال انجام است، لذا به گفته فرمانده ناجا باید ۱۲۴ هزار مسکن در ۵ سال آینده ساخته و در اختیار نیرو‌های انتظامی قرار داده شود.

نماینده، ولی فقیه در ناجا گفت: برخورد حکیمانه با مردم توسط پلیس همواره مورد تاکید بنده است و باید پرسنل ناجا با مردم طرز صحیح و درست رفتار کردن را بدانند و آن را اجرا کنند، مردم بدانند که نیروی انتظامی برای آن‌ها است و اگر بد رفتاری از یک پلیس را مشاهده کردند، موارد را به سازمان عقیدتی سیاسی گزارش دهند.

وی افزود: رفتار پلیس با مردم باید حکیمانه، محترمانه و در کنار آن قاطعانه با مجرمان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: امروز هیج فردی جرئت تعرض به هیچ شهروندی را ندارد، وجود این امنیت در شهر‌ها به دلیل فعالیت شبانه روزی نیروی انتظامی و آمادگی نیرو‌های ما است. من خود را شرمنده آن مامور و سربازی می‌دانم که بدون اینکه ماه‌ها خانواده‌اش را ببیند در مرز‌های کشور درحال جانفشانی است، یا آن مامور راهوری که در سرما و گرما کف خیابان در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به تدوین طرح تحول کلانتری‌ها گفت: برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب و تعالی رفتار ماموران پلیس در کلانتری‌ها نیازمند طراحی و تدوین طرح تحول بنیادین داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: باید به ماموران کلانتری آموزش‌های ویژه‌ای ارائه بدهیم که در صدر آن آداب معاشرت ویژه با مردم است، باید به مامور خود این را یاد بدهیم که با مردم و با مجرمان چگونه صحبت کند که جایگاه و شخصیت افراد به خوبی و به درستی حفظ شود.

وی افزود: امروز ۳۰۰ نفر از روحانیون در کلانتری‌ها مستقر هستند که وظیفه اصلی این افراد صیانت از رفتار و کلام ماموران ما است، لذا ۵۰ درصد این حضور توانسته در تعالی رفتار پلیس با مردم و بلعکس اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی بیان کرد: پلیس در پادگان محبوس نیست، بلکه در میان جامعه و در ارتباط با مردم است، لذا باید طرز رفتار صحیح با مردم را بداند.

وی با بیان اینکه برخی از سایت‌ها و کانال‌های معاند علیه ما و فرماندهان ناجا صحبت می‌کنند، گفت: خانه شخصی من در مجموع ۸۰ متر است، اما عنوان می‌کنند که در کاخ‌ها و ویلا‌های آنچنانی زندگی می‌کنیم که این‌ها نیز مورد تایید ما نیست، لذا از طرفی خودروی شخصی من یک خودروی داخلی است.

سردار محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا هم اظهار کرد: امسال از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه به نام هفته ناجا نام گذاری شده است.

وی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به عنوان یک سازمان محتوایی، انقلابی و دینی تمام برنامه‌های خود را برای رسیدن به هدف کلان اصلی خود یعنی ساختن نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی معطوف کرده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
به جای این حرف ها به فکر معیشت منزلت و اقتدار ناجا باشید که هرروز بدتر از دیروز
آخرین اخبار