صدور احکام پابند الکترونیکی در آذربایجان شرقی ۲ برابر شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت:حجم صدور احکام مربوط به اجرای پابند الکترونیکی از ابتدای امسال تاکنون در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جلسه ویژه موضوع بهره مندی زندانیان از پابند الکترونیکی  گفت:با توجه به وجود دستگاه‌های پابند الکترونیکی در زندان‌های استان و فراهم بودن بهره مندی از این ظرفیت قانونی، مقرر شد در صورت داشتن شرایط لازم اقدام‌های قانونی برای بهره مندی هرچه بیشتر از این ظرفیت قانونی انجام شود.

اوافزود:در راستای اجرای مصوبات کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان شرقی صدور احکام اجرای پابند الکترونیکی از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

اواضافه کرد:از اول امسال تاکنون بیش از ۱۲۶ مورد حکم پابند الکترونیکی برای زندانیان استان صادر شده که دستور اجرای ۲۰ مورد از این تعداد در نتیجه بازدید‌های همکاران قضایی از زندان‌های استان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی همچنین از انجام تعداد سه هزار و ۶۷۸ مورد دادرسی الکترونیکی در زندان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: دادرسی الکترونیکی در جهت سیاست‌های تحولی در قوه قضائیه برای پیشگیری از اطاله دادرسی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم ارباب رجوع اجرا می‌شود.

خلیل اللهی افزود: دادرسی الکترونیک بر بستر ویدئوکنفرانس در زندان‌های استان در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و تسریع در اجرای امور در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.