سوریه: گزارش سازمان ملل درباره تسلیحات شیمیایی جانبدارانه است

نماینده سوریه در سازمان ملل از مواضع نهاد‌های نظارتی این سازمان درباره دمشق انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ‏، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه تلاش برخی کشور‌ها برای سیاسی کردن پرونده شیمیایی در سوریه ادامه دارد‏، اعلام کرد: دمشق بار دیگر استفاده از تسلیحات شیمیایی را تحت هر شرایط و از جانب هر کسی و در هر مکان و یا زمانی مردود می‌داند و به کارگیری آن را محکوم می‌کند.

صباغ گفت: سوریه از نبود توازن و بی طرفی در ارائه گزارش‌های نماینده عالی در امور خلع سلاح و اصرار آن در نادیده گرفتن ابعاد نگرانی‌های سوریه و اطلاعاتی که این کشور ارایه می‌دهد، ابراز تاسف می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: برخی کشور‌ها همچنان به سیاسی کردن پرونده شیمیایی در سوریه ادامه می‌دهند و همکاری دمشق با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را نادیده می‌گیرند و همچنان اتهام‌های بی اساسی را به دمشق وارد می‌کنند.

بسام صباغ تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب (وابسته به سازمان ملل) همچنان اطلاعات ارائه شده از جانب سوریه را در مورد اینکه گروه‌های تروریستی تسلیحات شیمیایی در اختیار دارند و در تدارک و آماده سازی برای استفاده از آن هستند تا اتهام‌هایی به ارتش عربی سوریه وارد کنند‏‏‏، نادیده می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار