رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مهاباد کمتر از ۵۰ درصد است

مدیر بهداشت و درمان مهاباد گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بهاء الدین حسینی مدیر بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در یک ماه اخیر سهل‌انگاری و کاهش توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان موجب شده، آمار بستری‌شدگان در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) سیر صعودی پیدا کند.

حسینی افزود: تنها راه کنترل و مقابله با بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی از سوی همه اقشار جامعه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون مهاباد در وضعیت قرمز قرار دارد، اذعان کرد: در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ممکن است همپوشانی پیک پنجم و ششم در استان شکل بگیرد.

وی از احتمال وقوع موج بعدی شیوع بیماری کرونا در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا در پاییز، آمار بیماران و تعداد پذیرش مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد که نیاز است از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

حسینی از مهمترین عوامل در انتقال بیماری کرونا را دورهمی‌ها در فضای سربسته عنوان و خاطرنشان کرد: فضای سر بسته در انتقال بیماری نقش مهمی دارد و نگرانی سیستم بهداشت و درمان نیز بدلیل تجمع‌های خانوادگی در محیط‌های سربسته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.