هشدار درباره خرید دستگاه های تصفیه آب/مردم فریب نخورند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره برخی شرکت‌های دستگاه‌های تصفیه آب که با فریب اذهان عمومی اقدام به ساخت فیلم‌های تبلیغاتی مبنی بر آلوده نشان دادن آب آشامیدنی به منظور فروش دستگاه‌های خود می‌نمایند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در این فیلم‌های تبلیغاتی، آب آشامیدنی شبکه لوله‌کشی را با الکترود‌های تجاری (آهن و آلومینیوم) الکترولیز می‌کنند.

او افزود: آب دارای املاح که خاصیت رسانایی دارد با استفاده از الکترود‌های آهن و آلومنیوم تولید لجن کرده و در نهایت بعد از عمل الکترولیز، آبی کدر و سیاه تولید می‌شود که به تصور اشتباه و برای مقاصد سودجویانه، دلیل آن را ناخالصی‌های مضر در آب عنوان می‌کنند و مردم را به سمت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی سوق می‌دهند در صورتی که دلیل اصلی همان الکترود‌های دستگاه الکترولیز است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تمام آب‌ها شامل آب‌های سطحی و زیرزمینی حاوی یون‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور، فلوراید است که بیشترین بخش آن ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آن‌ها درصورتی‌که در محدوده مجاز باشند، برای سلامتی مفید است.

قادری تاکید کرد: انتخاب نوع تصفیه آب بر اساس ویژگی‌های آن است و این کار توسط متخصصین امر انجام می‌شود و برای آب‌هایی که در شبکه عمومی توسط شرکت‌های آب و فاضلاب تامین شده و توسط کارشناسان مراکز بهداشت و معاونت بهداشتی نظارت می‌شود نیازی به تصفیه اضافی آب نبوده و در صورت لزوم این کار توسط تامین‌کنندگان آب انجام می‌شود.

او اضافه کرد: برخی از دستگاه‌های تصفیه آب، املاح آب را که برای سلامتی مفید هستند به‌شدت کاهش می‌دهند و همچنین به مرور زمان بار میکروبی آن افزایش یافته و به دلیل حذف کلر، احتمال آلودگی ثانویه آب افزایش می‌یابد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مناطقی که آب توسط شرکت‌های آب و فاضلاب تامین می‌شود، نیازی به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب نیست و وزارت بهداشت نیز هیچکدام از این دستگاه‌ها را مورد تایید قرار نداده و توصیه‌ای هم برای استفاده از آن ندارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: تصفیه آب ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.