اتصال ۸۵درصد روستا‌های مرکزی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: بیش از ۸۵درصد روستا‌های بالای ۲۰خانوار استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، لادن مهدوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: ۲۳درصد جمعیت استان مرکزی در روستاها و ۷۷درصد در شهرها سکونت دارند و با توجه به پوشش نسل چهارم اینترنت در کلیه شهرهای استان، بستر ارائه خدمات آموزشی در مناطق شهری کاملا مهیاست.

او افزود: با توجه به اقدامات انجام شده برای توسعه ارتباطات در روستاهای استان و با احتساب ارتقای ۱۰سایت روستایی از نسل دوم به نسل سوم و چهارم در ماه گذشته بیش از ۸۵درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مهدوی اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال با هدف ایجاد امکان دسترسی برابر دانش آموزان مناطق شهری و روستایی به محتوای درسی و منابع آموزشی، طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات از سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۶۹۵مدرسه شهری و ۹۱۷مدرسه روستایی در  استان با دریافت یک دستگاه مودم و اشتراک رایگان ۲ساله و ماهانه ۷۰گیگ به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

او بیان کرد: استان مرکزی در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشور در زمینه دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد شده و امید است با اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه ارتباطات استان طی ۶ ماهه اول۱۴۰۰ شاهد ارتقا این رتبه در سال تحصیلی پیش رو باشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.