کمبود منابع مالی، وعده‌های بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و کم توجهی به دوران پساکرونا عمده مشکلاتی بوده همچان نظام تعلیم و تربیت با آن مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،«جرقه توسعه یافتگی از آموزش وپرورش آغاز می‌شود» این گذاره بار‌ها و بار‌ها در محافل مربوط به نظام تعلیم و تربیت مطرح شده است، موضوعی که شرایط حاکم بر نظام تعلیم و تربیت به ویژه بخش نیروی انسانی چندان بهره‌ای از آن نبرده است.

در کنار این موضوع باید ببنیم قوانین بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چه می‌گویند و از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرائی، نظارتی و برنامه ریزی چه انتظاری دارند؟ عموما این موضوع مطرح است که دستگاه تعلیم وتربیت نیاز به یک تحول بنیادین در نظام مدیریت آموزش و پرورش دارد واین یکی از مهمترین موضوعات اساسی کشور است.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاصل سال‌ها تجربه، دانش ونهایت خرد جمعی بسیاری از دست اندر کاران امر تعلیم و تربیت و هم اندیشی برای تهیه این سند از منظر مدیریت، دینی، مذهبی، نظام‌های آموزشی و راهبری آموزشی یک سند معتبر و قابل رجوع است که با استناد به قوانین جاری کشور باید آموزش و پرورش بر اساس اصول و راهکار‌های این سند فعالیت کند. پس باید به دنبال این موضوع بود که لازمه اجرای این سند مهم چیست و چه بوده که نمی‌توان دقیق عمل کرد.

 توجه شرکت‌های بزرگ فناوری به بازار‌های آموزشی

منصور مجاوری مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با اشاره به شرایط تولید و اقتصاد کشور و نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: استفاده دولتمردان، سیاستگذاران، قانونگذاران، برنامه ریزان، سرمایه گذاران و تولید کنندگان از این دستور شفاف و صریح رهبر فرزانه کشور برای ایجاد شرایط تحقق این نامگذاری آن هم پس از گذشت ۶ ماه از سال چگونه است؟ هر یک از ما به عنوان یکی از افراد جامعه از خود سوال کنیم و بپرسیم که وظیفه من در قبال اجرایی شدن و تحقق این اصل مهم کشورداری چیست؟ آیا هدف از پشتیبانی ومانع زدائی صرفا برای تولیدات خاصی در کشور است؟ یا در یک کشور به این گستردگی با دارا بودن هزاران ظرفیت اقتصادی وتولیدی این هدف عام بوده وجرقه‌ای برای روشن شدن کلید همه فعالیت‌های تولیدی در همه بخش‌ها وصنایع کشور است.

او ادامه داد: سال‌ها از رسانه‌ها شنیده ایم که آموزش باید بر اساس نیاز بازار کار باشد و تمام بخش‌های فعال جامعه نیاز به نیروی متخصص دارد و برای متخصصین اهمیت قائل هستیم؛ باور داریم که اگر نیروی مختصص کار نباشد چرخ تولید به حرکت در نمی‌آید یا شاید از بهره وری و کارائی کمی برخوردار باشد؛ اما عجیب است که کمتر به دستگاه عظیم تعلیم وتربیت اصلی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه و بازار کار توجه شده است.

به گفته او، موفقیت بازار کار و توسعه اقتصادی باعث رونق اجتماعی می‌شود به همین دلیل سرمایه گذاری برای تربیت نیروی متخصص در اولویت کشور‌ها قرار گرفته است. نمونه بارز آن کشور‌های آسیایی، اروپائی خصوصا ژاپن، کره، دانمارک وآلمان است که به عنوان پر هزینه‌ترین کشور‌ها از نظر سرمایه گذاری درآموزش وپرورش هستند.

مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برخی شرکت‌های بزرگ فناوری طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای برای بازار‌های آموزشی داشتند. این سرمایه گذاری نه تنها سود‌های کلان روانه خزانه آن‌ها کرده بلکه دقیقا توانسته اند نسل جوان و فعال کشور‌ها را به سمت خود معطوف کنند و به عنوان هواداران همیشگی در کنار خود منفعت داشته باشند. باید بدون، چون وچرا وخط ونشان پذیرفت که نقش آموزش در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها از منظراقتصاددانان و برنامه ریزان کلان اهمیت ویژه‌ای دارد.

او اضافه کرد: برهمین اساس اعلام می‌کنند سرمایه گذاری برای آموزش نیاز اصلی بشر وهر کشوری است، زیرا باعث ارتقای سطح دانش، آگاهی، توانمندی، اشتغال، تولید، درآمدزائی، بهداشت وسلامت و رفاه کلی زندگی جامعه می‌شود.

مجاوری تصریح کرد: حال با توجه به اینکه همه به صورت عام ومسئولین به صورت خاص از این موضوع اطلاع داشته وقطع به یقین باور دارند پس چرا در برنامه ریزی‌های کلان کشوری به هردلیل و برهان به این دستگاه عظیم تعلیم وتربیت توجه کمتری کرده اند.

معلم؛ تکمیل کننده زنجیره تعلیم و تربیت

او با اشاره به معضل مزمن مسایل مالی و اعتباری در آموزش و پرورش گفت که به خاطر دارم از سال ۱۳۶۸ که به عنوان دبیر به آموزش وپرورش تعهد داده ام، دائما این نقیصه بزرگ وحل نشدنی کمبود منابع مالی برای آموزش وپرورش را از همکاران فرهنگی، مسئولان وزارت و برنامه ریز کشور شنیده ام و اینجانب که متولی بخش اصلی بودجه ومنابع مالی این دستگاه بوده ام فکرکردم که چقدر تفاوت باید بین نگاه‌ها در حدود ۲۰ دستگاه اجرائی یا سایر دستگاه‌های دیگر کشور وجود داشته باشد.

مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که در ساختار آموزشی در کل کشور‌ها شاید بدون کلاس بتوان تدریس کرد مثل کپر‌های سیستان و مدارس عشایری و شاید بدون تجهیزات آموزشی مدرن مثل بسیاری از مدارسی که درس خوانده ایم ودرس داده ایم و بازدید داشته ایم بازهم می‌توان تدریس کرد وشاگرد خوب تربیت کرد؛ شاید بتوان بدون کتاب وجزوه درس داد و از دانش آموز امتحان گرفت ونمره قبولی را کسب کرد؛ اما هیچگاه نمی‌توان بدون معلم این فرایند و زنجیره تولید را تکمیل کرد.

به عقیده او یکی از مهمترین وسخت‌ترین قسمت‌های زنجیره تامین نیروی انسانی ماهر، نیمه ماهر و متخصص در تعلیم وتربیت افراد هستند که توسط معلم ومربی صورت می‌گیرد و اگر این عنصر به هر دلیل حذف، کم رنگ، بی انگیزه، سرخورده و نومید شود باید منتظر شکست‌های پی درپی در توسعه اقتصادی واجتماعی کشور باشیم.

مجاوری افزود: معلم ومربی فکر وهدفشان تربیت انسان‌های آگاه با توانمندی‌های مختلف است؛ به همین دلیل بازارکار در هر بخش که نیروی انسانی متخصص و تکنسین نیاز دارد می‌تواند در جامعه آن را بیابد؛ زیرا معلمی شغل نیست یک هنری است که در راه عشق به توسعه وطن وجامعه فعالیت می‌کند. شاید سال‌ها با حداقل‌های ممکن در حقوق ومزایا تحمل کند، اما دست از فعالیت جدی خود برندارد، زیرا وجدان بیداری دارد ومی داند که این کودک، نوجوان وجوانی که در کلاس درس او حضور دارد سرمایه کشور برای نسل‌های آینده است.

تنزل جایگاه اجتماعی و مالی معلم

مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش گفت که بزرگترین زخم کهنه برای یک فرهنگی حس تبعیض بوده وهست. سال‌ها افرادی خواسته یا ناخواسته بر این پیکره عظیم تعلیم وتربیت کم لطفی‌هایی روا داشته اند که باعث شده است تا معلم از صدر جامعه کارکنان به بخش‌های بسیار پائین جامعه کار کنان دولت از منظر حقوق ومزایا برسند و متاسفانه این شد که امروز نارضایتی وشکوه‌های بسیار زیادی را از گوشه و کنار استان‌ها یا در فضای مجازی می‌شنویم.

او اظهار کرد: نقش امروز دولتمردان ونمایندگان بسیار سنگین‌تر شده است؛ باید از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره برد ودر جهت مانع زدائی در هر بخش وسازمان و قانون و پشتیبانی همه جانبه بدون قول وقرار، بهاری دیگر در پی توجه واهمیت به شان وجایگاه معلمین در ابتدای سال تحصیلی جدید اقدام عملی صورت گیرد.

مجاوری بیان کرد: به عنوان یک کارشناس آموزش وپرورش وبودجه با آشنائی به قوانین بودجه، باور داشته و اعتقاد دارم که خیلی راحت می‌توان نسبت به تامین بودجه واعتبار برای اصلاح وبازنگری به حقوق متولیان و مربیان این دستگاه عظیم انسان ساز توجه کرد.

او اضافه کرد: باید بپذیریم که از نوشتن و تصویب کردن تبصره‌های هزار توی بودجه‌ای وارجاع دادن افزایش حقوق با هر عنوان (رتبه بندی، فوق العاده و...) معلمین به فروش شرکت‌های دولتی ومملکتی پرهیز کرد. فقط کمی اراده وهمت انقلابی می‌خواهد که کارشناسی بتواند این کمبود را از دل ردیف‌ها و جداول بودجه پیدا واجرا کند؛ ردیف‌هایی که خواسته وناخواسته بزرگ شدند و بودجه‌های جداولی که در قانون بودجه آورده شده اند، اما برای آموزش کشور کمبود داشتند، همانگونه که برای سایر دستگاه‌ها از میان ردیف‌های بودجه، طرح وبرنامه و فعالیت‌های رنگین یافت می‌شود.

دلیل اجرایی نشدن طرح رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه چیست؟

مجاوری با اشاره به اینکه می‌توان در مانع زدائی و رفع مشکل این وزارتخانه بسیار مهم کشور گام برداشت، تصریح کرد: جای تعجب دارد؛ حدود ۱۰ سال است که برای اجرای یک طرح به عنوان رتبه بندی هزاران ساعت و بخشنامه و دستور و اقدام صورت گرفته است و باز می‌شنویم که ایراد‌های زیادی دارد. این عدم اجرا آیا ناشی از نگارش است و تحلیل کارشناسی و پاک کردن صورت مسئله نداشتن اعتبار است؟

او یادآوری کرد: اگر به دنبال کشوری با معیار‌های ایرانی - اسلامی هستیم چاره‌ای نداریم با معلم واین قشر روشن وآگاه صادق باشیم. چاره‌ای نداریم این قشر را هم مثل سایر دستگاه‌های آموزشی واجرائی کشور ببینیم و مدیریت کلان این دستگاه عظیم را به دست کارشناسان و دلسوزان این قشر بسپاریم.

مجاوری اظهار کرد: اگر به فکر میلیون‌ها دانش آموز آینده ساز کشور هستیم باید از بیانات غیر کارشناسی و رفتار‌های غیرموجه در مواجهه با حق وحقوق آموزش و پرورش که هر یک مهم هستند (حقوق معلم، سرانه دانش آموزی، تجهیزات آموزشی و...) پرهیز شود.

مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: باید بپذیریم اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود و مردم را که همانا فرزندان هستند برای تربیت صحیح، آگاه بخشی، دانش افزایی و توانمند سازی وشکوفا سازی استعداد‌های بالقوه به دست همین معلمین با هر عنوان (نهضتی، خرید خدمتی، حق التدریس، دولتی، غیر دولتی، سرباز معلم، پیمانی، آزمایشی، رسمی و...) سپرده ایم و کاری بسیار خطیری انجام داده ایم.

او با اشاره به اینکه معلمان در تمام دوران‌های بحرانی کشور خصوصا جنگ تحمیلی، کمبود‌های اقتصادی و طی دوسال گذشته در اوج بیماری سخت نفس گیر کرونا همراه جامعه بوده اند، گفت که آن‌ها با کمترین داشته‌ها و از وسایل شخصی و به صورت تمام وقت شبانه روز سعی کردند بهترین آموزش ممکن را در مدارس شهری، عشایری، کپری، سنگر جبهه، اتاق وحتی انباری وآشپزخانه شخصی خود به صورت مجازی ارائه دهند ویکبار دیگر دوش به دوش سایر ارکان کشور مثل بخش درمان و... در کنار مردم ودانش آموزان فعالیت کردند که جای هرگونه تقدیر مادی ومعنوی برای این قشر زحمتکش خالی است.

توسعه آموزش و پرورش باید جایگزین توجه به ساختمان‌های عظیم شود

مجاوری بیان کرد: اگر به دنبال یک کشور مترقی وتوسعه یافته هستیم به جای ساختمان‌های عظیم وزیبا با معماری‌های جذاب وسنگ‌های مرمری بانک ها، سازمان ها، ادارات، شرکت ها، بنیاد‌ها و... به دنبال توسعه همه جانبه آموزش وپرورش باشیم.

او اضافه کرد: به فکر ساخت شان وجایگاه زخم خورده معلم ومربی، استفاده مناسب از دوران پسا کرونا و فضای مجازی، ساخت وتوسعه تجهیزات آموزشی جدید با علم روز برای فرزندان ودانش آموزان خود باشیم.

مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش یادآوری کرد: فراموش نکنیم دانش آموخته امروز مدارس، نیروی فعال سال‌های آینده کشور خواهد بود و آموخته‌های امروز نتیجه کارکرد فردا خواهند بود و اکنون که حس تبعیض در بین فرهنگیان زیاد شده است، باید این حس نابرابری وکم توجهی را خیلی زود درمان کنیم وبه پرسش مهر ریاست جمهوری نگاه جدیدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
معلمی عشق می خواد معلمی نون و آب نیست ‌.کسی که دنبال پولش وقتی پا به این عرصه می زار مثل عقده ای ها بچه های مردم رو می کوبه .
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیری
۰۹:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا به حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش و پرورش توجه نمی شود نه تنهابیمه تکمیلی خوبی نداریم ،از کار افتاده شدیم تا توانایی و قدرت داشتیم در مدارس سرپا فرزندان ایران زمین بوده ایم ،فعلا که بازنشسته شدیم باید به دست کدام دولت و نمایندگان مجلس و.... نگاه کنیم تا بااین حقوق بسیار ناعادلانه و کم در مقابل گرانی و تورم و خانواده پرجمعیت و افراد دانشجو واحد تکفل ،عنایت فرمایید چه کار کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
مگه کجاها ناعدالتی وتبعیض نیست! این سومدیریت مملکت در دانشگاههای دولتی و غیردولتی و آزاد هم هست یا در بسیاری از حقوقها و دریافتی های ادارات و نهادها هم هست مگه شعار انقلاب و نظام اسلامی غیر از برابری و عدالت بود؟! که بعضیا سواستفاده کردند و حقوقهای فردی و یا سازمانی خودی رو بالا بردند بطور مثال آقایون کابینه روحانی قبل از برگشتن به کار هیات علمی دانشگاه های دولتیشان حقوق های اساتید دولتی رو بالا بردند!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۰۰:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
دوستانی که به هر نحوی دنبال کوبیدن معلم هستین اگر وضع حقوق ومعیشت معلم بهتر بشه همه سود میبرن بلاخره هرکدام ازشما فک وفامیل و فرزند ونوه و‌..دارین که نگران آینده آنها باشین بی تفاوتی به آموزش وپرورش دودش فقط به چشم معلم نمیره بلکه همه رو کور میکنه اون دوستمون خیلی خوب اشاره کردن علت اینکه بعضی ها بی احترامی را به حد اعلا رسوندن نتیجه همین بی تفاوتی به معلماست یک معلم تو کلاس با افرادی سروکار داره که هرکدوم یه مشکلی دارن یکی فرزندطلاق،یکی بی سرپرست،یکی خانواده دعوایی،اون یکی فقرمالی وصدها مشکل دیگه حالا اگه معلم هشتش گرو نهش باشه چطور میتونه به این چیزها توجه کنه اونایی که خاطره بد ازمعلمی توذهنشون مونده مقصر معلم نیست بلکه اون سیاستمدارایی هستن که نمیخوان آموزش وپرورش رشد کنه وبچه های این مملکت به جایی برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
دانشجویان صنعتی شریف که تمام غربی ها و موساد و سیا دنبال دزدیدن و ترورشون هستن تا دکترا باید از جیب بخورن دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هم ماهی ۲ و نیم میگیره.قبول دارم ۲ و نیم هیچی نیس.ولی حتی اونم بهشون نمیدن یکم منطقی و واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
از آخر هم اینقدر بهشون بی توجهی میکنن که بیشتریاشون میرن از ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
اون روزی آموزش و پرورش ما اصلاح میشه که از بچه های شریف امیر کبیر و ... تو سیستم آموزش استفاده بشه ولی افسوس که دغدغه یه عده تو آموزش و پرورش فقط مسائلی مثل بومی بودنه و کیفیت آموزش هیچ اهمیتی براشون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
نه هرکه آینه ساخت سکندری داند نه هرکه طرف کله کج نهادکلاهداری وآیین سروری داند گرچه دانشجوی شریف هستید وای توان معلم بودن را ندارید وگرنه چرا واردوادی معلمی نشدیدتا شما هم دومیلیون پانصد بگیرید وپادشاهی کنید معلم از حقوق حقه قانونی خود محروم شده شما اگر اطلاع نداری حداقل متن بالارا بخوان بعدنظر بده امیدوارم توضیحاتم کافی بوده باشدهمه افرادجامعه مهم وقابل احترام هستند لطفا از موضع غرور سخن نران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
موضع غرور نداره بهترین اساتید کشور از دانشگاه شریف هستن اونوقت شما میگین شریفی ها توان معلمی ندارن ! واقعا جوک جالبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
۹۰ درصد پیام ها مربوط به معلمینه.هر حرفی هم در انتقاد ازشون رو دقت کنید منفی دادن.از ساعت ۸ تا ۱۰ شب هم پیام گذاشتن و مثبت منفی دادن.چقدر وقت اضافه دارید اینهمه نظر میدین؟تا حرفی هم میزنیم‌میگن روزی ۲۰ ساعت تحقیق و مطالعه و تصحیح اوراق داریم.واقعا خسته نباشید
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب معلمین عزیز وقت کردن و چند صد پیام گذاشتن اونم از سر بیکاری.همه هم میگن فوق لیسانسیم.دکترا داریم.فوق لیسانس چی؟دکترای چی؟از کدوم دانشگاه؟کو ماحصل و نتیجه اینهمه مدرک؟۶ برابر چین و هند و امریکا دانشگاه و دکتر داریم.کی پز دادن شما به مدرک تموم میشه؟متاسفانه ۲۰ ساله در همه ادارات ایران مد شده همه با دیپلم‌میرن استخدام‌میشن برای افزایش حقوق تا دکترا میرن.دقت کنید برای افزایش حقوق.نه افزایش بهره وری و بازدهی.از محسن رضایی مشاور اقتصادی بگیر تا اون آبدارچی بانک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
درامد معلمان نسبت به پزشکان و وکلا خیلی پایینه هیچ جای دنیا اینقدر تفاوت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
گرانیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بدبختی فقط تبعیض بین معلم و سایر کارمندان دولت نیست.حتی بین خود معلمین هم تبعیض های فاحشی وجود داره.بیشترین ظلم متاسفانه در حق آموزگاران زحمت کش میشه.دبیر فقط یک درس را تدریس میکنه اما یک آموزگار در یک روستا مجبوره حدود 30 کتاب را تدریس کنه.دبیران میتونن 24 ساعت موظف خودشونو در دو سه روز بگذرانن اما آموزگار محکوم به کار در تمام 5 روز هفته هست.متاسفانه سنگین ترین بار در آموزش و پرورش روی دوش آموزگاران عزیز هست و سنگین ترین ظلم هم در حق اونا صورت میگیره.اما در مجموع شخصیت همه معلمین عزیز به پایین ترین حد خود تاکنون رسیده و هر روز بیشتر از دیروز معلم بی ارزش تر از نگاه مردم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
کشور بدون وزیر آموزش و پرورش سال تحصیلیشو شروع کرده هنوزم وزیر نداره بعدش شما میای از معیشت می نویسی .... تا وقتی مسئولین ما بیدار نشن وضع از این که هست بدتر میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
معلمین ما انسان سازی میکنند که وظیفه بسیار خطیری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
البته این صحبت برای معلم های 20 ، 30 سال پیشه الان یکی باید بیاد معلم سازی کنه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
من معلم نسیتم اما کسایی که اینجا کامنت میزارند انصاف داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
بابا واقعا اين معلما حال همه رو بد كردن با اينهمه ناله وزاري: يكيشون ميگه من روز شماري ميكنم بازنشست بشم و راحت بشم آخه بزرگوار بخدا مردم براي شغل شريف تو سرو كله ميشكنن! اينهمه دروغ اخه! هفته اي 24 ساعت موظفي اونم تو شرايط عادي اونم 3 ماه تعطيلي، كلي تعطيلي عيد، تازه طرف ميگه من دانشجو معلم 2 ونيم حقوق مي گيرم اولا كسي شمار و مجبور نكرد بري معلمي بعد ايناشم ببين: تو 18 سالگي استخدامي و بيمه داري هيچ جاييي نيست، از دانشجوييت حقوق مي گيري، خدمت سربازي نميري! تو شغلت آقا بالا سر نداري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
دمت گرم عجب حرفی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
آخه به شما چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
جناب رتبه یندی یک قانون است که باید ازسال ها پیش اجرا می شد ولی اجرا نکردند فوق العاده ویژه یک قانون است که برای فرهنگیان کم اجراشد فوق العاده خاص قانون است که برای فرهنگیان اجرا نمی شود حق مسکن به فرهنگیان نمی دهند حق ایاب وذهاب نمی دهند اینها حداقل هاست که هر کارمندی می گیرد چون طرف معلم شده باید حقوق اوپایمال شودوازحداقل ها محروم باشدتعطیلی مدارس در تمام جهان وجوددارد کار معلم نیست مدارس رادرتابستان وکرونا باز کنند تا معلم کارکند لطفا کمی فکرکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
در این پیامها معلمین به کسی بی احترامی نکردند بلکه بقیه به معلمین بی احترامی کردند و گفتند مفت خورند،بیکارند و کارایی ندارند و...
و حرف از سهمیه زدند و...کسی که سهمیه دارد فکر پزشکی است نه معلمی!
و سهمیه هم فقط خانواده ایثارگر نیست،پدر پولدار هست،پدر بانفوذ هست،زندگی در شهرهای برخوردار هست و...ولی کسی اینها رو نمی بینه.
در مورد حقوق هم لطفا خبرگزاری محترم از هر دستگاهی یک فیش حقوقی منتشر کنید با ویژگی های مشترک مثل مدرک مشترک یعنی مثلا هر دو کارشناسی ارشد و سابقه مشترک مثلا هر دو بیست سال و همین طور از بازنشسته هایشان با همین شرایط تا معلوم شود هر کس به واقع چه قدر می گیرد و نگوید کارش هم رده کارگری معدن سخت است و از معلمی سخت تر.
و در مورد معلمی ،خانواده ها به سطح هوش و استعداد و تلاش بچه هایشان توجه ندارند و فقط می خواهند معلمین بهترین رتبه رو تحویلشان دهند و بیشترشان هم تربیت رو از خودشون نمی دونن و اون رو هم به عهده ی معلمین می گذارن!البته که در نظر هر کس بچه اش باهوش ترین و بهترین بچه دنیاست ولی ایا واقعیت هم همین است!
و برای مساله تعطیلی ها،تعطیلی های رسمی رو که همه تعطیلند!نمی دونم چرا فقط برای معلمین حساب می کنن می ماند ماههای تابستان که اگر این طور است پس لطفا ساعات کاری معلمین را بیشتر رد کنید که بمانند در همان مدرسه در اتاق های مخصوص به خودشان با ارامش تکلیف ها را بررسی کنند،سوالات را طرح کنند،برگه های امتحانی را صحیح کنند و...چون بالاخره این کارها رو در خانه می کنند ولی جزو کار است چه بهتر که رسمی شود و در مدرسه انجام شود و به خانه نیاید تا هم خانواده هایشان در اسایش باشند هم ابنکه بعضی خیال نکنند معلم سه ماه تعطیل است.
و لطفا معدود معلمین بدی که با انها درس داشته اید را به همه تعمیم ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
کی گفته تعطیلی های رسمی همه تعطیلن؟

صدا و سیما تعطیله؟نیروی انتظامی چی؟بیمارستان ها چی؟فرودگاه چی؟و... بعضی از شما معلم ها اینقدر اطلاعات کمی دارین که فکر میکنید هر وقت تعطیل رسمیه همه کشور باید مثل شما برن تعطیلات!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
هر کسی که در تعطیلات رسمی شیفت بایسته بعدا بیشتر از تعطیلات بهش مرخصی می دن،زمان ما که این جوری بود.
آخرین اخبار