اجرای واکسیناسیون مرحله اول دانش آموزان علیه کرونا تا ۲۰ مهر ماه در گیلان

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانش آموزان این استان تا ۲۰ مهر ماه مرحله اول واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هماهنگی با مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه واکسن‌های دانش آموزان تأمین شده و برای تسریع در واکسیناسیون نیازمند جذب نیروی انسانی و اختصاص پایگاه‌های مورد نیاز هستیم.

او با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده اظهار داشت: قرار است تا ۲۰ مهر ماه همه دانش آموزان گیلانی را در مرحله اول علیه کرونا واکسینه کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: والدین دانش آموزانی که واکسن نزده اند نیز می‌توانند به همراه فرزندانشان در مراکزی که آموزش و پرورش تعیین کرده است، واکسن کرونا دریافت کنند.

واکسینه شدن ۵۱ درصد دانش آموزان گیلانی در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از ۲۶ شهریور گفت: تاکنون ۵۱ درصد دانش آموز بالای ۱۲ سال استان (۸۹ هزار و ۸۷۵ نفر) دُز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه ۹۲۴ دانش آموز این گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده اند؛ افزود: برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و اولیای دانش آموزان نیز ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون برخی شهر‌ها مانند آستارا، رودبار و رشت تصریح کرد: اختصاص سالن‌های بیشتر برای دانش آموزان و والدین آن‌ها و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها در تشویق خانواده‌ها و تسریع واکسیناسیون موثر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.