۲ ماه تا پایان مهلت ثبت نام ودیعه مسکن؛

مستاجران وام ودیعه مسکن را گرفتند؟

دوماه تا اتمام مهلت ثبت نام دریافت وام ودیعه مسکن باقی مانده و مشکلات سرراه مستاجران همچنان مشهود است.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن همین چند روز پیش به بانک ها ابلاغ شد و بانک ها مکلف به پرداخت وام تا بهمن ماه امسال شدند. 

بعد از گذشت چند هفته سایت مجدداً چند روزی غیرفعال شد و در اواخر شهریور ماه برای مستاجران دوباره بازگشایی شد. این بازگشایی همچنان با اختلال مواجه بود و بانک ها دائما از نبود اعتبار دم می زدند تا اینکه سامانه بانک های مربوط را باز کرده و اجازه انتخاب بانک به متقاضیان ودیعه مسکن را داد.

 

مستاجران وام ودیعه مسکن را گرفتند؟

اما بسیاری از متقاضیان برای دریافت این تسهیلات با مشکلات بسیار زیادی از سوی بانک‌ها مواجه هستند به‌طوری‌که ضامن‌هایی که بانک‌ها از مستاجران درخواست می‌کنند باعث شده که آن‌ها عطای دریافت تسهیلات را به لقایش ببخشند.

درهمین‌رابطه یکی از مستاجران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: پس‌از آن که توانستیم به‌زحمت در سایت ثبت‌نام کنیم در هنگام مراجعه به بانک اعلام کردند که باید دو ضامن رسمی کارمند با فیش کسر از حقوق بیاورید و خود دریافت کننده وام هم باید چندین سفته و ضمانت نامه بیاورد!

متقاضیان برای وام ودیعه باید امتیاز ۶۰۰ داشته باشند!

یکی دیگر از مستاجران که در انتظار دریافت تسهیلات است، گفت: پس از گذشت چندین ماه بررسی توسط سامانه به ما اعلام کردند که بانک موردنظر را انتخاب کنیم و ما در هنگام مراجعه متوجه شدیم که تنها دو بانک خصوصی مانده و سایر بانک‌ها ظرفیتشان تکمیل‌شده است.

همچنین در هنگام مراجعه به یکی از بانک‌های خصوصی به ما اعلام کردند که باید متقاضی در این شعبه حساب داشته باشد و همچنین باید صاحب حساب امتیاز ۶۰۰ را دریافت کند تا بتواند تسهیلات وام ودیعه را دریافت کند و متصدی این بانک اعلام کرد تنها ۱۰ درصد از مشتریان ما امتیاز ۶۰۰ را دارند و در صورت عدم کسب امتیاز نمی‌توانند وام بگیرند.

 علاوه بر مشکل  کمبود  اعتبارات بانک ها یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات متقاضیان ضامن است، که در  این زمینه  باوجود آنکه تاکنون چندین بار مشکل از طرف باشگاه خبرنگاران جوان، پیگیری شده  اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است  و همچنان بانک ها در ارائه دو ضامن پافشاری می کنند.

در این زمینه جمشیدی، دبیرکانون بانک های خصوصی معتقد است، نحوه تامین ضامن بانک های خصوصی با دولتی متفاوت است و این کفته خود جای بسی تامل دارد که چرا سیستم تسهیلات های اجباری دولت که به نوعی تسهیلات تکلیفی نامیده شده است به صورت یکپارچه عمل نمی کند.

براساس این گزارش مشکل ضامن برای دریافت کد رهگیری یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات مستاجران و وام گیرندگان ودیعه مسکن هست که تاکنون بانک مرکزی هیچ پاسخی در این خصوص نداده است و از سوی دیگری وزارت راه و شهرسازی هم اعلام می کند با بانک مرکزی در این خصوص صحبت شده و اعلام کرده ایم که شرایط را برای وام گیرندگان تسهیل کنند.

به نظر می‌رسد در بسیاری از بانک‌ها علاوه بر آنکه وام گیرندگان باید دو ضامن رسمی و کارمند بیارند باید چک و سفته چند میلیون تومانی هم بیاورند که این خود باعث گلگی و ناراحتی بسیاری از مستاجران شده است.

اتمام اعتبار بانک ها به هیچ عنوان مورد تایید وزارت راه وشهرسازی نیست

 محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌ها اعلام می‌کنند که اعتبار آن‌ها به اتمام رسیده است؟ گفت: این مسئله مورد تأیید ما نیست؛ یک برداشت اشتباهی بانک‌ها داشتند در خصوص سهمیه‌های وام ودیعه مسکن؛ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم با بانک مرکزی مکاتبه‌ای انجام داده و بانک مرکزی هم اخیراً ابلاغیه‌ای به نظام بانکی و ۱۵ بانک و مؤسسه اعتباری مجری وام ودیعه مسکن داشته و اصلاح این موضوع را از آن‌ها درخواست کرد.

محمود زاده تاکید کرد: عددی که به عنوان سقف وام ودیعه در نظر گرفته شده است (۱۰ هزار میلیارد تومان) است و هنوز بخش زیادی از آن باقی مانده است و ما در این خصوص کمبودی نداریم.

او همچنین درباره کد رهگیری هم گفت: تمامی مشاوران املاک در کشور موظف هستند که در هنگام عقد قرارداد بدون اخذ هیچ مبلغ اضافی به مستاجران کد رهگیری ارائه دهند و در صورت مشاهده این تخلف باید اتحادیه مشاوران املاک با آن‌ها برخورد کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تضامین درخواستی بانک‌ها از متقاضیان وام ودیعه مسکن گفت: این مسئله جزو دستورالعمل‌های داخلی بانک هاست؛ با این حال از بانک مرکزی به صورت مکتوب درخواست کرده ایم که از بانک‌های عامل بخواهند تا حداقل ضمانت‌های لازم را برای متقاضیان در نظر بگیرند.

هرچند با بازگشایی گزینه انتهاب بانک ها در سامانه املاک و اسکان عملا احازه ورود به مرحله بعد برای دریافت وام به مستاجران داده شده و با وجود آنکه مهلت ثبت نام در سامانه برای دریافت کد رهگیری تا آذر ماه تمدید شده است، اما همچنان بسیاری از متقاضیان برای دریافت این وام با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند که بخش عمده‌ای از این مشکلات باید توسط بانک مرکزی برطرف شود.

اما ازسوی دیگر باید نهاد‌های نظارتی اقدامات لازم جهت کنترل و جلوگیری از سو استفاده برخی از مشاوران املاک در ارائه کد رهگیری را انجام دهند. و ما  امیدوار هستیم در مدت باقی مانده برای وام ودیعه هرچه سریعتر اقدامات لازم توسط بانک مرکزی برای رفع مشکلاتی که بانک‌ها برای متقاضیان ایجاد کرده است صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وام مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بانک ملی از همه بدجنس تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
خیلی مسخره هستش بانکها میگن اعتبار نداریم
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحندرضا میربابایی
۰۱:۰۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
مگه هدف وام مستاجری سبک کردن شونه مستاجران نیس؟
من مبلغ قرارداد اجارم ۱۰ تومن پول پیش با ماهی ۱۷۰۰ هستش.
رفتم بانک میگن فقط به اندازه پول پیشت که ۱۰ تومنه بهت وام میدیم.
بهش گفتم میخوام با این پول از مبلغ اجارم کم کنم.
میگن راهی نداره و امکان پذیر نیس.
این حرف حرفهای بانک آیندست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
وام چی پارسال پروندم کامل کردم ندادن امسالم دوباره کدرهگیری وسفته وایقدهزینه دوباره گفتم بودجه نیست وظرفیت بانک ملی تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلان وخسته نباشیدسایت بانکها بازشده،بانکهای عامل هم توسایت هستندپساز انتخاب ومراجعه به بانک ،درجواب گفته میشه اعتبارمون تکمیل شده درحالی که درسایت هستندوقتی تومنطقه همه بانکهامیگن ظرفیت تکمیله درحالیکه توسایت هستندازکدوم بانک وام بایدبگیریم،لطفارسیگی شود،تشکر،هرچندصدای مستاجرین به گوش کسی نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
مردم مسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام ماحدودایک ماهه دردسر انتخاب بانک و کدرهگیری وچندروزم رفتیم گفت سایت افتتاح حساب بسته وقتی ایناروگذروندیم خواست حساب بازکنه گففت سه سال پیش چک برگشتی داشتی بایدرفع سو بشه حالا من اصلا نمیدونم چکاکجاهست توراخدایه کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
خدایا دوتا ضامن برسون ضامن کجا بود عزیز دل برادر ۴ میلیون گذاشتم برا ضامن با چک ۴۰ میلیونی که بهشون بدم کسی نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
شیردا
۲۰:۲۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برا دولت رییسی چکار کرده این چند ماه .الان هم به جای کمک به مستاجران وام آنها را قطع کرده و بانک هم بخشنامه را نشان میده که دولت دستور توقف داده .
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۸:۴۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
هنوز که هنوزه وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۰ به دستم نرسیده با اینکه پرونده تکمیل کردم و 2تا ضامن بردم 26مهر1400 تورو خدا یه فکری به حال ما مستاجرها نمیکنین چرا این وام پرداخت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام من تحت پوشش کمیته امداد هستم و درخواست وام ودیعه مسکن دادم حائز شرایط شدم اطلاعاتمو تکمیل کردم به بانک مراجعه کردم ولی گفتن ضامن کسر از حقوق داشته باشه بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
همش الکیه من اول بانک ملی بود گفتند دو تا ضامن با کسر حقوق و حقوق بگیر بانک ملی باشند که اصلا نمیشد جور کرد بعدش تغییرش دادم بانک تجارت میگن سیصد نفر ثبت نام کردن روزی یک نفر میتونیم ثبت نام کنیم که آخرین نفر میشه حدود یک سال دیگر ولی پایانش بهمن ماه هست .هیچ جایی هم برای اعتراض وجود ندارد اصلا بانک جایی به رسمیت نمیشناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام من رفتم بانک ملی افتتاح حساب کنم برای وام میگه بایداز قبل حساب داشته باشید چراالان نتونم افتتاح حساب کنم که وام ودیعه بگیرم چرااینقدرسنگ جلوی پامیندازن میگن اولویت بااونهایی هست که قبلاافتتاح حساب کردن ماچکارکنیم لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام این وام هم برا خودشونه به مانمیدن بلاخره یه سنگی میندازن جلوپات.کارمندای بانک انگارمیخوان ارث باباشونو بدن هر وقت میری بانک جواب درستی نمی‌دن این هم بی‌لیاقتی مسولینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
من زنگ زدم بانک به دروغ میگن خیلیا تو نوبتن.قبلاشم میگفتن اعتبار نداریم.اینا مگه پول به ملت میدن پارتی واشناهای خودشون.دروغ میگم شماره بانک ها تو سایت هست تماس بگیرید چه جوابی میشنوید .هیچ یک از مسیولینم زورشون نمیرسه به اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
من رفتم موسسه ملل گفتم اومدم واسه وام ودیعه مسکن.ثبت نام کرده بودم گفتن بیام اینجا. گفت کی ثبت نامت کرده؟ قشششنگ معلوم بود ک اگه اسم یه شخص گردن کلفت وآشنا رو میگفتم تموم بود کارم درصورتی ک اصلا ثبت نامم نکرد و گفت مسئولش نیس مرخصیه باید حتما خودش باشه با سیستم خودش. گفتم شما رییس شعبه هستین دسترسی ندارین ب همه سیستم ها؟؟؟؟؟ یه ذره با تعجب و خودخواهی نگاهم کرد و گفت نه. فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بخوان یک ملیون وام بدن صدها ملیون راه جلو پات می زارم که انصراف بدی بگی اشتباه کردم اخه کدوم حرف از دولت مردان ما راست بوده که اینا راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
من یک مستاجرم ای تف برشرفتان اگر راست تا حالا شنیده باشم
Iran (Islamic Republic of)
م هوایی
۰۷:۴۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اون بانکی که گفت باید ۶۰۰ امتیاز داشته باشین بانک سامان بود. من سالها مشتری این بانک بودم باهاش کار میکردم ولی بهم گفت ما اصلا کاری با حسابتون نداریم و برای داشتن ۶۰۰ امتیاز فقط به داراییهاتون نگاه می‌کنیم. یه فرم داد پر کردم که توش ازم پرسیده بود ملک و املاک چی داری؟؟ آخه من اگه خونه از خودم داشتم که اصلا وام ودیعه نمی‌گرفتم. بانک آینده هم گفت باید مدرک فیش حقوقی خودت رو بیاری + دوتا کسر از حقوق. گفتم خب من پروژه‌ای کار میکنم و فریلنسرم. پولهایی که به حسابم میاد رو ببینید. آخه اصلا من سرپرست خانوارم اگه حقوق نداشتم که چجوری زندگیم رو می‌چرخوندم؟ به‌خاطر همین مجاز شناخته شدم برای گرفتن این وام. آخه چرا اینقدر وعده‌های توخالی میدن و مردم رو اذیت میکنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۴:۰۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
من ۶ماهه ۷شعبه عوضکردم هنوز وام نگرفتم همش سرکاریه چرا اونایکه پارتی دارن میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
ما که ثبت نام کردیم هر بانکی میرویم میگن بودجه نداریم یا میگن ۴۵ نامه حسابداری بیارین مسخره است همون میگفتن نمیدیم بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
همش سرکاری آخه کی از کجا ضامن کسرازحقوق پیدا کنه
همه که فامیل یااشنا ی کارمند رسمی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۱۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
این وام هیچ کمکی به مستاجرا نکرده بلکه اونارو هم دچار دردسر کرده،اصلا این کارمندای بانک انگار از جیب خودشون وامو میدن یه جورایی طلب کارم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
چه وامی چه چیزی؟ همش ضرره.باکلی دردسر تونستم برم مشاوراملاک برایه کد رهگیری۳۵۰هزارتومن ازم گرفت.یه هزینه هم دادم کافینت تاثبتنام کرده حالاکه نوبت به بانک رسیده وباکلی پوشه وکپی مدارک رفتم میگه دوتاضامن کارمند بیار.برا۲۵ملیون دوتا ضامن.به کی بگیم درددلمونو.تازه ماهی۸۰۰بایدپزداخت میکردیم.دیگه‌چه منتیه...
Iran (Islamic Republic of)
امیر اکبری
۰۷:۲۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
از طریق اتحادیه املاک اقدام به گرفتن کد میکردیم ریالی هم ازتون نمیگرفتن در مورد وام هم با بانکهای مختلف حرف می‌زدین و اعتبارات و میسنجیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
باسلام وعرض تشکرخدمت شماکه مشکلات وموانع وام ودیعه مسکن رومرتب به سمع ونظرمیرسونید. ولی آیامرتب اعلام کردن این موانع دردی رو دوا کرده نه متاسفانه. منم یه مستاجرم که باوجوداینکه کارکردحسابم خوب بودو کدرهگیری وضامن داشتم امابانک به بهونه های مختلف منو سر دواندتهشم گفت مهلتت تمام شده، توی سایت هم برام رد کردعدم مراجعه درموعدمقرر ودرپایان زد رد درخواست. بعدهم گفت چون پروندت کامله یه وام دیگه بهت میدم 18 درصد، البته حساب کردم اسمشه 18 درصده، درصورتی که سودش خیلی بیشترازایناست. متاسفانه فقط خبرسازی میشه وقانون فقط روی کاغذه. هرکی درهرسمتی هست هرکاردلش می خوادمیکنه.مسکن شهرسازی رفتم برای اعتراض گفت یه بانک دیگه روانتخاب کن. بانک مرکزی تماس گرفتم گفتن هربانکی شرایط خودشو داره. تنهاچیزی که ملاکه، پارتیه.نمونه ش بنگاه دارمحل خودمون که پارتی داشت قراردادنوشت بین خودش وپسربرادرش برای خونه خودش.وام ودیعه روگرفتن برای هزینه ازدواجش.هیچی جای خودش نیست.لطفابه مسولین محترم بگین دیگه مردم خسته شدن اگه قراره کاری کنید تمام مراحل رومدیریت کنیدتاحقی ضایع نشه.نارضایتی مردم خیروبرکت رواز کار زندگی شمامیگیره وناهنجاریهایی رو به بارمیاره که قابل جبران نیست.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
واقعا درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
دولت خودش ضامن ما بشه ما هیچ پناهی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۴۸ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
پناه همه ما امام زمانه... انشالله ضامن هم براتون پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سلام بانک میگه زیر ۲۰میلیون وام ودیعه مسکن نمیدیم پس چرا سایت قبول کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
باید ضمینه های سوداگری مسکن از بین ببرند وقتی که با ساخت یک مسکن شهرداری‌ها قوه قضائیه واز همه مهم تر مالک صاحب مال و منال می‌شود هیچ موقع مشکل مسکن همانند خودرو حل نخواهد شد. هر خانواده باید یک خانه در شان داشته باشد و برای خانه های اضافی بجای سند فاکتور فروش،منزل آماده فروش صادرشود در غیر اینصورت اگر ملت شهرک هم داشته باشند باز هم دنبال خانه هستند الان شغل اصلی بسیاری از مسولان و مردم بساز بفروش،هست چون نیازی هم ندارند نمی فروشند منتظر هستند باز هم گران شود دولت و قانون این رویه غلط را باید اصلاح کند در غیر اینصورت فاتحه ملت همراه با طبیعت و محیط زیست یکجا خوانده می شود شمال کشور ویلاشده مردم باید برنج هندی بخورند چون ویلا و ژیلا خوردنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
اگه بسیاری از مستاجر میتونست ضامن پیدا کنن که میرفتند از بانکهای مختلف وام میگرفت چرا هیچ زمانی یه تصمیم درست ومنطقی که مشکل مردم حل بشه نمیتونید بگیرید الان اونایی که مستاجر نیستن فرمالیته یه طبقه از خونه پدری یا دوست واشنا را اجاره میکنن ضامنم دارن وام را براحتی میگیرند(خودم دیدم) ومستاجر واقعی نمیتونه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۵:۵۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
چون قرار نیست مشکل مردم حل بشه چون اصلا نمیدونن مشکل مردم چی هست به قول خودشون یه موی کاخ نشینان رو به هزارتا کوخ نشین نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سال قبل اکثر کسانی که این وام را گرفته اند اقساط خود را نداده اند ، وزارت مسکن چه کاره است که به بانکها دستور می دهد که با فلان ضامن پرداخت کنید آیا مسولیت وصول این اقساط را هم متقبل میشوید ، واگرنه کارمند بانک که مال پدرش را که نمی خواهد بدهد که سختش باشد بد عهدی وام گیرنده گان است
که موجبات زحمت را برای کارکنان ایجاد می کند علت سختگیری بانکها است . لاقل یکسری محرومیت های اجتماعی اقتصادی برای کسانی که اینگونه وام های تکلیفی را دریافت می کنند و باز پس نمی دهند اگر وجود داشت کارها خیلی سریع تر انجام می شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام بنده بوشهر کار میکنم ۲۰ سال سابقه کار دارم ولی هنوز با پیمانکار کار میکنم پیمانکار وزارت نفت کسر حقوق گرفتم از تهران فیش حقوقی رو هم اوردم که به محض اینکه یک قصد رو ندهم بانک میتونه اقدام کنه چرا دوتا ضامن میخواد دیگه وقتی من خودم سر کار هستم جناب همش هم مردم مقصر نیستن یعنی واقعان بانک نمیتونه کاری بکنه یارانه و معیشتی من ماهی ۴۰۰ تومان هست نمیتونه جلوشه ببنده
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۰۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
من رفتم بانک می‌گویم برای وام ودیعه مسکن چکار باید بکنم میگه اینجا وام نمی دهند اشتباه اسم بانک رفته داخل لیست اگر قرار وام ندهید بگوید تا ما از قید وام بگذریم بعد اگر قرار ابلاغ شده بدهند خواب بدهید چرا ما را اذیت میکند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ایران دوست
۱۳:۵۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
چه وامی؟؟؟ من ثبت نام کردم هرجا میرم می گن دوتا ضامن دولتی باید باشه با کسر از حقوق تازه باز نشسته هم که پدرم بود قبول نکردن فقط موسسه ملل بود که گفت یکی دولتی دومی جواز کسب معتبر بانک سامان که سند ملک گرویی می خواد در واقع اسمش وام یا تو خود دولتی ها میچرخه این پول یا جوری برنامش رو ریختن که خروجیش عدم تخصیص وام به مردم عادی و ناتوان باشه کسی هم دلش به حال ما نمی سوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
بانکای دولتی که میگن ظرفیت ندارن بانکای خصوصی هم انقدر شرایط عجیب غریبه که ادم میمونه چکار کنه

این چجور وام دادنیه اخه تروخدا یکم به فکر قشر ضعیف باشین گناه که نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
نمیدونم آقای با اومدن آقای رئیسی خونه یکم ارزان شد یا اتفاقی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
ارزون نشد اولا
دوما کسی دیگه توان خرید نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی کاکولوند
۱۱:۳۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
با سلام
ما ثبت نام کردیم در سامانه ولی بانک ملی که انتخاب کردیم مراجعت کردیم اعلام میکنن که ما هیچگونه وامی نداریم و دستورالعملی برای ما برای پرداخت نیامده است که وام را پرداخت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
واقعا اگه نمیتونید ی مسکن درست کنید دیگه توقع نداشته باشید مردم برن ترکیه خونه بخرندومهاجرت کنند خاک توسرتون مردموکلا سرکار گذاشتیدهرکی فک فامیل داشته توبانک کارشو راه انداخته ما ک کسی رو نداشتیم الاف موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
واقعا راست میگید دقیقا برای من هم این اتفاق افتاده.میگه اعتبار نداریم.این اعتبار نگه داشتن برای آشناهای خودشون.به من میگه بیا وام ۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصدی بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
مهرسام
۲۰:۲۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
والله ما هم الاف موندیم این چه وامی هست آخه مگه هم ضامن هم چک هم سفته ...بیچاره مستاجرها از کجا بیارن آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
داداش تامین مالی بعهد دولت احتمالا یواشی چراغ خاموش گفت دوتا ضامن بگیرین توی این مملکت چراغ خاموش خیلی دستورها داده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
شماروبه پیر پیغمبر قسم میدم به مسئول سایت بگین این بالا نیامدن خبرها رو درست کنن خبر پیشکش بابا هر خبری ده دقیقه طول میکشه باز بشه یا اصن باز نمیشه این سایت خوبیه ولی چرا اینجوری خرابش میکنین چرا این مشکل رو حل نمیکنین یه ساله اینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
شماروبه پیر پیغمبر قسم میدم به مسئول سایت بگین این بالا نیامدن خبرها رو درست کنن خبر پیشکش بابا هر خبری ده دقیقه طول میکشه باز بشه یا اصن باز نمیشه این سایت خوبیه ولی چرا اینجوری خرابش میکنین چرا این مشکل رو حل نمیکنین یه ساله اینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
جواد غفوری
۰۹:۴۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
من همه مدارک دارم الکی میگن ظرفیت تموم شده پذیرش نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
جواد غفوری
۰۹:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
من به عنوان مستاجر الان دو ماه 5 تا بانک رفتم همشون میگن ظرفیتمون پر شده.. تا پارتی و آشنا نداشته باشی هیچ کاری انجام نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
مستأجر جماعت را از زندگی ساقط کردید امید به زندگی را هم از آنها گرفتید به خاطر نه دیانت چون اگر بود از غصه بدبختی این قشر دق میکردید بخاط انسانیت اگر هست دست از سر کچلمان برداری بگذارید تا برای زنده ماندنمان بجنگیم .
Iran (Islamic Republic of)
امیرخان
۱۱:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار