۷۵درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان دز اول واکسن کرونا زدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه تمام شاخص‌ها نشان از کاهش آمار کرونا در این استان دارد، گفت: بیش از ۷۵ درصد از شهروندان ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان را ۱۲۰ نفر عنوان و بیان کرد: تزریق دز اول واکسن کرونا به ۷۵ درصد از گروه‌های هدف در ۶ شهرستان استان سمنان نشان از مطلوب بودن روند واکسیناسیون دارد.

او با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات بیمارستانی در استان سمنان در شرایط مناسبی است، اضافه کرد: تمام شاخص‌های کرونایی از تعداد بستری و مراجعان سرپایی نشان از کاهش تدریجی آمار کرونا در سمنان دارد.

او نسبت به افزایش ابتلا به کرونا در روز‌های آینده هشدار داد و از رسانه‌ها خواست تا اقناع‌سازی و تشویق هر چه بیشتر مردم برای دریافت واکسن کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.

دانایی به شهروندانی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکردند توصیه کرد: در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او با بیان اینکه تزریق واکسن شدت بیماری را کم و زنجیزه انتقال را قطع می‌کند، بیان کرد که این امر هرگز به معنای مبتلانشدن افراد واکسینه‌شده نخواهدبود.

واکسینه‌شدن۵۰درصدی دانش‌آموزان زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شاهرود گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان مناطق تحت پوشش این دانشگاه حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند.

رضا چمن در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان تعداد افردا بالای ۱۲ سال مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود را ۶۸ درصد دانست و بیان کرد: این افراد حداقل یک دُز واکسن کرونا دریافت کردند.

او به افزایش نسبی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته اشاره و تاکید کرد: جای نگرانی وجود ندارد، چرا که در روز‌های اخیر به روند کاهشی تعداد این بیماران در مناطق تحت پوشش دانشگاه بازگشتیم.

او به فعالیت چرخه انتقال ویروس اشاره و بیان کرد که بر همین مبنا کاهش تعداد مبتلایان به کرونا به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد.

او گفت: ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در حال حاضر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شاهرود را نارنجی و میامی را در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی آبی عنوان کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار