صلح و سازش بیش از ۱۸ هزار پرونده در خوزستان با همت شورا‌های حل اختلاف

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۴۹۸ پرونده با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۹۸ پرونده در نیمه نخست امسال به صلح و سازش ختم شدند، گفت:  اعضای شورا‌های حل اختلاف حوزه قضایی دهدز موفق به حل و فصل ۷۵ درصد از پرونده‌های قابل صلح شده اند و حوزه‌های قضایی هفتگل، کارون، رامهرمز، لالی، اندیکا و الوار گرمسیری نیز به ترتیب با دارا بودن ۷۱، ۶۷، ۶۶، ۶۰، ۵۲ و ۵۰ درصد صلح و سازش در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

او افزود: با توجه به اینکه خوزستان یکی از استان‌های پیشرو در امر صلح و سازش است، پس نباید آمار سازش آن کمتر شود و باید قضات و اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان همه تلاش خود را در این زمینه بکار ببرند تا شاهد افزایش مصالحه و آثار آن در آسایش جامعه باشیم.

باوی با بیان اینکه با وجود شورای حل اختلاف امروز شاهد کاهش نزاع و جرائم در برخی از پرونده‌ها بسیار مهم هستیم، اظهار داشت: اعضای شورای حل اختلاف در زمینه ایجاد صلح و سازش از ظرفیت‌های خاصی برخوردار هستند و اعضای شورا‌های حل اختلاف و همچنین ستاد صبر که اقدام به ایجاد صلح و سازش می‌کنند از ظرفیت‌های شخصی، رفتاری، هنری، مهارتی و حرفه‌ای برخوردار هستند که هنگامی وارد منازعه می‌شوند، با مهارت آن را به پایان می‌رسانند.

او ادامه داد: امید است در این رابطه موضوع گذشت و صلح و سازش میان مردم جامعه، فرهنگ آن بیش از بیش نهادینه و به عنوان یک فرهنگ عمومی گسترش یابد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان داشت: با توجه به اینکه اعضای شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها، تلاش و زحمات فراوانی می‌کشند، لازم است که مسئولان توجه ویژه به رفاه، تامین معیشت و برخورداری از مزیت‌های انگیزشی برای آنان داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.