تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران باحضور در نخستین مرحله پره کشی امسال در تعاونی‌های پره منطقه میانکاله بهشهر از تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی به منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی در امسال  اشاره کرد و گفت: امیدواریم شاهد افزایش و رونق صید در سبد صیادان باشیم.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ تن ماهی استخوانی پارسال صید وروانه بازار شده است که نسبت به فصل قبل کاهش ۲۷ درصدی داشت، افزود: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده درپارسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با برنامه ریزی و اقدامات بعمل آمده شاهد افزایش طرح تعدیل و تثبیت شغل جامعه صیادی خواهیم بود.

مدیرکل شیلات مازندران افزود:براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صیادان منطقه میانکاله از پانزدهم مهر و سایرمناطق از بیستم صید خود را باید آغاز می‌کردند که به دلیل شرایط نامساعد جوی ۱۷ مهر اولین مرحله پره کشی دراستان شروع شده است.

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار  برای نوسازی ناوگان صیادی

قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران نیز در این زمینه گفت: بررسی‌ها و ارزیابی صید سنوات گذشته نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد ترکیب گونه‌های صید در ابتدای صید، گونه کفال و دراواخر فصل صید گونه ماهی سفید است.

او در خصوص برنامه شیلات مازندران برای نوسازی ناوگان صیادی، افزود: برای تجهیز، تعمیر و نگه داری آلات و ادوات صیادی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که در صورت تامین دراختیار صیادان قرار خواهد گرفت.

کریم زاده به تشریح طرح اقتصاد مقاومتی کمک به تکثیر طبیعی ماهیان دریایی پرداخت و گفت: به منظور ترمیم ذخایر آبزیان دریایی درسال قبل ۵۴ واحد استخر در زمین‌های بلااستفاده شرکت‌های تعاونی پره بامشارکت تشکل‌های صیادی احداث شد و با رهاسازی بیش از ۱۲۷۰۰ قطعه ماهی مولد سفید دراین استخر‌ها، بیش از ۲۴ میلیون قطعه بچه ماهی سفید بصورت طبیعی تکثیر و در رودخانه‌های شیلاتی و یا مستقیم به دریا رها سازی شد که امید واریم اثرات مثبت آن را در افزایش صید شاهد باشیم.

خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره مازندران هم اعمال شمولیت قانون سخت و زیان آور برای صیادان، تامین اعتبارات طرح تعدیل و اعمال کاهش نرخ ۱۰ درصدی بیمه صیادان را ازجمله مطالبات جامعه صیادی برشمرد و افزود: تشکلات صیادی به عنوان بازوی شیلات مازندران در طرح کمک به تکثیر طبیعی از طریق تامین ماشین آلات حمل و نقل بچه ماهی ایفای نقش می‌کند.

 سرهنگ ملکی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان هم از برخورد قاطع یگان با صیادان غیر مجاز خبردادو گفت: یگان حفاظت ازطریق ۸ پایگاهی که در استان دارد با فعالیت‌های صید در ساعات غیر مصوب کمیته مدیریت صید مبارزه خواهد کرد.

 

تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران

تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران

تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.