۶۰ درصد از خودروهای سنگین راهداری کشور فرسوده هستند

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت:۱۰ هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین راهداری در کشور وجود دارد که ۶۰ درصد آن بیش از ۲۵ سال عمر دارند و فرسوده هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر با مطلوب خواندن شرایط راهداری در این استان، بیان کرد: از ردیف اعتبارات ملی تا کنون ۱۲۰ میلیارد تومان به استان بوشهر ابلاغ کردیم و اگر کمبود دیگری هم دیده شود به این مبلغ افزوده خواهد شد.

او افزود: در این سفر مسائل مرتبط با جاده‌ها و تاسیسات زیربنایی استان را در حوزه راه بررسی می‌کنیم تا اگر کم و کاستی وجود داشته باشد برای برطرف کردن آن اقدام کنیم و بتوانیم خدمت خوبی به مردم استان ارائه دهیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور استان بوشهر تاکید کرد: به دلیل همسایگی با دریا و بحث اقتصاد دریا و همچنین ترانزیت کالا‌های شیمیایی و پتروشیمی جایگاه مهمی دارد.

تیموری با اشاره به اینکه ناوگان مسافری بوشهر به ویژه در بخش اتوبوسی شرایط بدی ندارد، افزود: در زمینه ناوگان باری، بحث ورود کامیون‌های زیر ۳ سال را داریم که بتوانیم از این محل خودروهایی با برند مناسب و خوب وارد ناوگان حمل و نقل کشور کنیم و قسمتی از عقب افتادگی‌ها و فرسودگی‌های ناوگان را جبران کنیم.

او افزود: با مدیران استان بوشهر توافق شده که به صورت ۵۰- ۵۰ برای خرید و تجهیز ماشین آلات کمک کنیم که ۵۰ درصد این اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

ناوگان راهداری استان بوشهر نو تر از میانگین کشوری است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه امسال حدود ۷ و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای خرید ماشین آلات راهداری هزینه می‌شود، گفت: ۱۴ هزار ماشین آلات راهداری در کشور داریم که ۱۰ هزار دستگاه، سنگین و نیمه سنگین هستند، اما ۶۰ درصد از این ۱۰ هزار دستگاه بیش از ۲۵ سال عمر دارند و فرسوده هستند.

تیموری بیان کرد: ناوگان راهداری استان بوشهر شرایط نوتر از میانگین کشوری است به همین دلیل در همه بحران‌های کشور مانند سیل پارسال لرستان و سیل جنوب کرمان، این استان یکی از استان‌های کمک کننده بود.

اختصاص ۱۵هزارمیلیارد تومان برای تامین قیر مورد نیاز کشور

او در خصوص سهمیه قیر هم گفت: ۱۵هزارمیلیارد تومان برای تامین قیر مورد نیاز کشور پیش بینی شده است که از این میزان اعتبار ۴۸ درصد برای تامین قیر راه‌های روستایی و بین شهری اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: همچنین با توجه به استفساریه مجلس شورای اسلامی قرار است وزارت نفت مواد اولیه تولید قیر را رایگان به قیرساز‌ها بدهد و از آن محل قیر رایگان تحویل بگیریم که هنوز این امر اجرا نشده است.

تیموری درباره سامانه‌های هوشمند ترافیکی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر۵۶ سامانه فعال ثبت تخلفات رانندگی و چهار سامانه توزین در حال حرکت در این استان فعال است که به وسیله آن‌ها اطلاعات مورد نیاز در مرکز مدیریت راه‌ها رصد می‌شود.

او بیان کرد: تلاش می‌شود امسال سامانه‌های قدیمی، به روز رسانی شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر یک روزه به بوشهر از جاده ساحلی بوشهر به گناوه، طرح تعریض محور ساحلی بوشهر به دیر، طرح ساماندهی و اجرای فاز دوم میدان گادویی در بزرگراه سیراف و محور اهرم به فراشبند بازدید می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.