استاندارد با سلامت و ایمنی مردم ارتباط مستقیم دارد

دادستان انقلاب و عمومی کرمانشاه گفت: فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ارتباط مستقیم با سلامت و ایمنی مردم دارد و استانداردسازی کالا و خدمات در بخش‌های مختلف تولید، باعث ایجاد اشتغال برای جوانان و خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«شهرام کرمی» روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی استاندارد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته و روز جهانی استاندارد، با قدردانی از خدمات اداره کل استاندارد استان گفت: انجام دقیق امور استانداردسازی می‌بایست از دقت و ظرافت خاصی برخوردار باشد که اداره کل استاندارد استان به این تکلیف خود خوب عمل می‌کند.

او اظهار کرد: به دلیل جایگاه و نقش نظارتی استاندارد در راستای حفظ حقوق عامه، قطعا حمایت دادستانی از اداره کل استاندارد ادامه دارد، زیرا این سازمان با تمام محدودیت ها، دارای فعالیت‌های سخت و مشکلات پیچیده‌ای است و خدمت رسانی اش در بحث سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه هم در این دیدار گفت: استاندارد به عنوان حق الناس در زندگی روزمره مردم نقش اساسی دارد وسازمان ملی استاندارد به عنوان متولی امر کیفیت در حوزه سلامت و ایمنی مردم، دارای مسئولیت‌های متعددی است.

«محمودرضا نیازی» افزود: در حوزه نظارت بر واحد‌های تولیدی و کنترل بازار مصرف استان، از ابتدای سال جاری کارشناسان این اداره کل، بیش از ۶۴۰ بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی تحت پوشش و۸۹۰ نمونه برداری وآزمون به جهت اطلاع از وضعیت کمی وکیفی فرآورده‌های تولید شده درحوزه صنایع مختلف انجام دادند.

او اظهار داشت: تعداد پنج هزار و ۴۰۰ بازرسی از مراکز عرضه جهت ارزیابی انطباق این فرآورده ها، با استاندارد‌های ملی، در بازار مصرف استان انجام شده و در این راستا، این اداره کل تمام تلاش خود را همراه با برخورد قاطع با متخلفین از قوانین استاندارد و صیانت حقوق مردم بکار می‌گیرد.

نیازی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری کارشناسان اداره کل ضمن بازرسی از ۷۸ جایگاه CNG استان به منظور استاندارد سازی تجهیزات آنها، اقدام که ۲۸ جایگاه پرخطر CNG، با هماهنگی دادستانی از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز استان قطع انشعاب گاز شدند ضمن اینکه طی این مدت ۲۱ واحد متخلف از قوانین استاندارد نیز جهت اعمال قانون به دادگستری معرفی شدند.

او درخصوص اقدامات اداره کل با موضوع کرونا گفت: با شروع پاندومی کرونا دراستان، بازرسی و نمونه برداری مستمر از سه واحد تولیدی جایگاه اکسیژن طبی تحت پوشش، جهت بررسی کیفیت خلوص اکسیژن تولید شده، مورد مصرف بیماران حاد تنفسی انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: طی گشت مشترک اداره کل استاندارد با بازرسان بازرسی کل استان، از تجهیزات اکسیژن ساز مستقر در تعدادی از بیمارستان‌های سطح شهر که درگیر پاندومی کووید ۱۹بودند به منظور وضعیت خلوص اکسیژن تولید شده از دستگاه‌های اکسیژن سازمورد استفاده بیماران در این بیمارستان‌ها، بازرسی انجام شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.