بوشهری‌ها همچنان از نانوایی‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو بیشتر شاکی هستند

معاون سازمان صمت بوشهر گفت:بیشتر شکایت‌های مردم در حوزه کالا مربوط به نان و مرغ و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک و آرایشگاه‌ها است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در ۶ ماه اول امسال، هزار و ۸۳۲ فقره شکایت درباره کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه دریافت و رسیدگی شد، که ۴۹۱ فقره به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی منجر شد.

او افزود: در هزار و ۱۹۵ مورد نیز واحد صنفی غیر متخلف تشخیص داده شد و ۱۴۶ فقره شکایت هم منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: ۸۰ درصد از شکایت‌های مردم، مربوط به بخش کالا و ۲۰ درصد مربوط به بخش خدمات است و بیشترین شکایت‌ها در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، تلفن همراه و سیمان، و در حوزه خدمات مربوط به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و تعمیر گوشی تلفن همراه بوده است.

جمالی، بیشترین تخلفات کشف شده را شامل گرانفروشی، تقلب، زیان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم‌فروشی، پنهان و خودداری کردن از عرضه کالا، انجام ندادن تعهدات نسبت به شاکی و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.


بیشتر بخوانید


او از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلف صنفی آن را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گزارش کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.