مدیر اداره دارایی آبادان:

مالیات های غیر قانونی اخذ شده از پیمانکاران پالایشگاه آبادان بازگردانده می شود

مدیر اداره دارایی و مالیاتی آبادان از بازگردانده شدن مالیات گرفته شده از پیمانکاران پالایشگاه آبادان در ۲ سال اخیر خبر داد.

سید محمد عسکری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: جلسه ای با حضور پیمانکاران پالایشگاه آبادان، نماینده کارگران و مدیران دفاتر نمایندگان آبادان به صورت پرسش و پاسخ برای رفع ابهامات درباره چگونگی و شرایط بهره مندی از معافیت حق شاغل که یک مشوق است برگزار شد .

او افزود: در این جلسه به صراحت اعلام شد مالیات هایی که در گذشته به صورت غیرقانونی به علت بی اطلاعی عوامل اجرایی پیمانکار اخذ شده بود، بازگردانده می شود.

مدیر اداره دارایی و مالیاتی آبادان به تشریح روند اجرایی شدن این امر پرداخت و توضیح داد: مالیات سال ۹۹ برگردانده می شود و برای این امر نیاز است که نمایندگانی به اداره دارایی معرفی شود تا فرم ها در اختیار آنها قرار گیرد تا پس از تکمیل فرم ها و ارائه مدارک لازم وضعیت حقوق ها ممیزی شود‌.

او ادامه داد: در خصوص مالیات گرفته شده در سال ۱۴۰۰ نیز باید در ابتدا میزان اضافه پرداختی مشخص شود تا این مبلغ با مالیات که در آینده مشمول آنها می شود، تهاتر شود‌.

عسکری در ادامه تاکید کرد برای پیمانکارانی که قرارداد آنها با پالایشگاه آبادان پایان یافته نیز راه کاری در نظر گرفته شده است.

مدیر اداره دارایی و مالیاتی آبادان در ادامه به موضوع کسر مالیات ۷ درصد از حقوق کارمندان و کارگران نیز اشاره کرد و گفت: بنا بر بخشنامه اداره مالیات از سال۹۲ هفت درصد بابت حق بیمه کارمندان و کارگران از درآمد مالیات کسر می شد که این بخشنامه با رای دیوان عدالت اداری باطل شد و بنا بر این رای این ۷ درصد مشمول مالیات می شود و باید پرداخت شود‌.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.