گازرسانی به بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۸۱۸ واحد صنعتی در استان با ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: گازرسانی به این واحدهای صنعتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد صورت گرفته و برای این پروژه‌ها، ۵۸۶ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.

او با بیان اینکه با گازرسانی به این واحد‌های صنعتی، گاز طبیعی جایگزین ۴۴ میلیون مترمکعب سوخت مایع شد، افزود: تاکنون ۵۱ درصد صنایع مصوبه شورای اقتصاد در استان، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، تاکنون یک هزار و ۶۰۸ واحد صنعتی شناسایی شده است که به مرور و طبق اولویت، از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

فعله‌گری تاکید کرد: شرکت گاز استان پروژه‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی، صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

او به هزینه بر بودن عملیات گازرسانی در نقاط سخت گذر استان اشاره کرد و افزود: تمام پروژه‌هایی که در سال‌های ۱۳۹۸ و سال گذشته کلنگ زنی شده بود، همان سال به بهره‌برداری رسید که نشان از عزم دولت برای ارائه خدمت به مردم دارد.

در حال حاضر، ۳۱ شهر، یک هزار و ۴۲۵ روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد در جمعیت شهری و ۹۶.۵ درصد در جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت گاز هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.