تلاش قوه قضائیه برای کسب رضایت در پرونده آرمان عبدالعالی/ قاتل هم نمی‌داند جسد کجاست

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: تلاش ما این است که در پرونده آرمان عبدالعالی رضایت اولیای دم را کسب کنیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده آرمان عبدالعالی گفت: تلاش ما این است که در پرونده آرمان عبدالعالی رضایت اولیای دم را کسب کنیم مردم درباره این که این فرد مجرم است یا خیر نباید قضاوت کنند زیرا این کار قضات است پرونده دو نوبت در دیوان عالی کشور بررسی شد و مردم از اتقان حکم تردید نکنند بر این اساس حکم قتل درست است، اما فرد قصد قبلی نداشته است.

وی گفت: این جوان جزء اشرار نیست گاهی فرد در یک لحظه خطایی می‌کند البته در این خطا‌ها عمد بوده، اما قصد قبلی نبوده، خانواده مقتول و محکوم خانواده‌های محترمی هستند آرمان عبدالعالی زمانی که دستگیر شد دبیرستان بود و در زندان تا فوق لیسانس پیشرفت کار دستگاه قضا تمام شده و بر اساس نظر خانواده مقتول حکم اجرا خواهد و همه چیز بستگی به خانواده مقتول غزاله خانم دارد  پدرمقتول انسان شریفی است وی داغ بزرگی دیده به خصوص که جنازه‌ای در کار نیست و  نمیتوان به جنازه دسترسی داشت خود آرمان هم نمی‌داند جسد کجا است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف تصریح کرد: امیدواریم خانواده مقتول رضایت دهند، جای خالی غزاله به راحتی پر نمی‌شود  اما با قصاص هم این داغ تسکین پیدا نمی‌کند  این خانواده باهم آشنا بودند و این دو قصد ازدواج داشتند در این گونه موارد معمولا خانواده مقتول پس از قصاص احساس ناراحتی خواهند داشت.

صادقی گفت: ماده ۴۷۷ در خصوص این پرونده اعمال شده و مجدداً بررسی شده است. از لحاظ اتقان حکم تردیدی وجود ندارد و بر اساس شواهد موجود حکم قتل ظاهراً درست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بخشش از بزرگان اما متاسفانه خون‌جلوی چشمانشون رو‌گرفته بود دختر گلتون رفت
Germany
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
کلا ایراد اساسی در روند رسیدگی به پروندهها وجود داره معیار بیطرفی و کشف حقیقت جای خودش رو داده به روابط و مخفی کردن حقیقت .
در پرونده غزاله! متهم بقتل اول گفته زدم و جنازه رو با چمدان حمل کردم ..... و حالا جور دیگه میگه و متهم بقتل انچنان راحت بوده که تونسته در زندان تحصیلات دانشگاهی داشته باشه!!!!!
در پرونده قتل ناپدری حمید صفت! متهم بقتل اول گفته ناپدری ادم خوبی نبود با من مشکل داشت ضربه زدم و از بیماری قلبی ناپدری خبر داشتم ..... و حالا میگه ناپدری کمی عصبی بود و با من رابطه صمیمی داشت و از بیماری قلبی و مصرف دارو خبر نداشتم و ضربه یواش زدم در صورتیکه در عکس موبایلی از ناپدری در بیمارستان فیروزگر اثار ضرب و جرح کاملا مشهوده و به گزارش پلیس 110 ناپدری قبل از به کماء رفتن گفته حمید صفت رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و در گزارش جسد نوشته شده کوفتگی شدید بافت مغزی و خونریزی شدید زیر سخت شامه و نرم شامه و حرکت بافت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود.
Finland
soheyl-assadzadeh
۰۸:۴۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
پدرم رو به قصد کشت زدن و دروغ دفاع از مادری که حق طلاق داشته برای مخفی کردن دلیل قتله.
مادر حمید صفت بدنبال سندسازی برای همون اپارتمان محل وقوع قتل بود و پدرم فهمید خواست با انتقال اموال بنام وصیش وطلاق مادر حمید جلوگیری کنه که بقتل رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
طبق قانون اگر جسدی نباشد نمی توان وقوع قتل را اثبات کرد ودر این پرونده قاتل نمی داند جسد کجاست ودادگاه هم از عدم اطلاع فرد قاتل در مورد جسد به یقین رسیده است پس نمی توان بر وقوع جرم توسط این شخص به یقین رسید چرا که ممکن است فرد مقتول با این شخص درگیری داشته ودر اثر این درگیری بیهوش شده وفرد به اصطلاح قاتل باظن اینکه این شخص را به قتل رسانده از محل متواری شود وفرد به اصطلاح مقتول بعدا به هوش آمده یا توسط افراد دیگر ربوده شده باشد ویا به خارج از کشور رفته باشد وعلت عدم یافتن ویا نامعلوم بودن مکان جسد همین امر باشد واصولا وقتی قتلی صورت می گیرد وجود جسد جزء ارکان اصلی اثبات جرم است وصرف اعتراف شخص دلیل بر وقوع جرم نیست وممکن است فرد بر اثر فشارهای روحی واحساس گناه اعتراف کرده باشد در عجبم که علارقم برسی دوباره پرونده چطور حکم قبلی تایید شده است در حالی که پرونده ناقص است وگزارش پزشگی قانونی که دلیل بر وقوع قتل است با وجود عدم دسترسی به جسد وجود ندارد. امان از دست قضات ووکلای بیسواد که حتی قانون را هم بلد نیستند. به خصوص که جنازه‌ای در کار نیست و نمیتوان به جنازه دسترسی داشت خود آرمان هم نمی‌داند جسد کجا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
طبق قانون اگر جسدی نباشد نمی توان وقوع قتل را اثبات کرد ودر این پرونده قاتل نمی داند جسد کجاست ودادگاه هم از عدم اطلاع فرد قاتل در مورد جسد به یقین رسیده است پس نمی توان بر وقوع جرم توسط این شخص به یقین رسید چرا که ممکن است فرد مقتول با این شخص درگیری داشته ودر اثر این درگیری بیهوش شده وفرد به اصطلاح قاتل باظن اینکه این شخص را به قتل رسانده از محل متواری شود وفرد به اصطلاح مقتول بعدا به هوش آمده یا توسط افراد دیگر ربوده شده باشد ویا به خارج از کشور رفته باشد وعلت عدم یافتن ویا نامعلوم بودن مکان جسد همین امر باشد واصولا وقتی قتلی صورت می گیرد وجود جسد جزء ارکان اصلی اثبات جرم است وصرف اعتراف شخص دلیل بر وقوع جرم نیست وممکن است فرد بر اثر فشارهای روحی واحساس گناه اعتراف کرده باشد در عجبم که علارقم برسی دوباره پرونده چطور حکم قبلی تایید شده است در حالی که پرونده ناقص است وگزارش پزشگی قانونی که دلیل بر وقوع قتل است با وجود عدم دسترسی به جسد وجود ندارد. امان از دست قضات ووکلای بیسواد که حتی قانون را هم بلد نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
چرا اعدام نمیشه؟اگه یه فرد عادی بود تا الان اعدام شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
پارتی بازی اشکار.چرا اعدام نمیشه این طرف؟به کجا وصله؟
Iran (Islamic Republic of)
رژا
۱۳:۳۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
جوان بوده حالا هم پشیمونه بخشش بهترین کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
ببخشیدش
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۲:۲۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
داغ سنگینی هست انچه خانواده مقتول را تسکین میدهدبایدانجام شودچرا ازهمه طرف خانواده مقتول راتحت فشارقرارمیدهند که رضایت بدهد اجازه بدهید خودش تصمیم بگیرد لازم نیست صغری وکبری براش بچینید یه قاتل را درجامعه رهاکردن شاید دیگران رانیزتشویق به جنایت کند۶سال درزندان بودن مشکلی راحل نکرد رای دادگاه بایدزودتر داده میشدوبلافاصله اجرامیشد اگرخلافکاران وجنایت کاران زیادشده گناهش به گردن کسانی هست که قدرت درقبضه دارندوکاری نمیککنند
Finland
soheyl-assadzadeh
۱۱:۲۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
چرا دستگاه قضایی نگرانی خانواده مقتوله براش مهم نیست چرا جهت کمکها به سمت قاتله!!!!
پدرم خیلی به جمهوری اسلامی ایران اعتماد داشت ولی با وجود تمام مدارک غیر قابل انکار ضم کیفرخواست حکم قتل غیر عمد صادر شد و حمید صفت ازاد شد و ویدئوی خاطره انگیز با سگش ضبط کرد.
یکی از ناراحتیهای پدرم اوردن سگ توسط حمید صفت به منزل بود که دوست پدرم به بازپرس گفته بود.
من به مرور تمام مدارک ضم کیفرخواست قتل پدرم را در صفحه اینستاگرامم قرار میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
در تعجبم که افرادی دنبال بخشش قاتل یا متهم بقتل هستن و اصلا به حق و حقوق اولیاء دم اهمیت نمیدن و فقط نگران خانواده قاتل یا متهم بقتل هستن متاسفانه به این شکل فقط قاتل پروری میشه و این روش با نفس ایات 178 و 179 سوره بقره در تضاد.

در پرونده قتل ناپدری حمید صفت هم ارتباطات باعث پایمال شدن خون مقتول شد و قتل عمد رو به غیر عمد تبدیل کرد و فرزندان مقتول را نا امید کرده که بسیار غم انگیز و نگران کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
فقط یک قتل نیست این شخص آنقدر وحشی است که جسد نیمه جان را تکه تکه کرده مثل گرگها
این دیگه جای بخشش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
اتفاقات ناگوار ماننذ قتل ممکن است گاهی از یک انسان شریف هم رخ دهد که در اثر یک عصبانیت ناگهانی وناخواسته رخ دهد اما ادامه دادن جنایت بر میت مانند مثله کردن نشان از قساوت قلب است اگرچه ممکن است برای فرار ورد گم کردن باشد به هرحال خانواده مقتول دوران سیاهی راسپری می کنند که مطمئنا مرگ قاتل هم نمی تواند مرهمی بر دل داغدیده این خانواده باشد تصمیم سختی است خداوند همه ما راهدایت وعاقبت بخیر گرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
ما به کسی که قتل عمد می کنند حس خوبی نداریم

آن پدر و مادر مقتول بدانند ،
هر چند که حقشان هم باشد...

کاش هزاران ایکاش ببخشند..

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اولا هیچ ربطی نداره که این قاتل مجرم سابقه دار و جنایتکار حرفه ایی بوده یا نبوده یا اینکه اینها می خواستند با هم ازدواج کنند یا زن و شوهر بوده اند و یا خانواده هایشان بسیار محترمند یا غیر محترمند و یا در زندان لیسانسش را گرفته قتلی عمد صورت گرفته چرا که اگر قتل غیر عمد بود دلیلی نداشت که جسد را مفقود کند و نهایتا زنگ می زد به اورژانس تا بیایند ببینند که می توان شخص بیهوش شده و یا به کما رفته را احیاءش کنند یا نه شاید اگر تلفن می زد به اورژانس 115 جسد بیجان دختر بی دفاع بی پناه بی گناه را می توانستند احیاءش کنند و به اعتراف شخص قاتل بی رحم جسد دختر را که معلوم نبوده بیهوش بوده یا به کما رفته و قابل احیاء شدن بوده را هم مثله کرده و به زباله دان آن محله انداخته و زباله ها انتقال یافته در زباله های آن دیار مفقود و دفن و نابود شده و مفقود الجسد محسوب می شود آخه جسد میت یا فرد بی هوش شده و یا به کما رفته یهو بال درنیاورده خودش را گم گور کند لطفا برای مخاطبان جزئیات را هم بیان کنید ثانیا در نهایتا ولی دم هم حق اسلامی قرآنی دارد که قصاص کند بی هیچگونه نگرانی هم حق اسلامی قرآنی دارد که گذشت کند و ببخشد بی هیچگونه نگرانی که البته در صورت بخشش خداوند جل جلاله وعده داده که گناهان ولی دم را هم می بخشاید و این امتیاز بسیار بزرگیست برای ولی دم ثالثا اگر هم دیه بپردازند و ولی دم هم رضایت دهد گناه کبیره ایشان که قتل عمد و مثله کردن جسد و مفقود کردن جسد است بر قوه خودش تا روز قیامت رستاخیز نزد خداوند جل جلاله باقیست و در دادگاه عدل الهی باید جوابگوی حق الناس مقتول بی گناه باشد و اگر در پیشگاه خداوند جل جلاله آن دختر مقتول او را نبخشد و خداوند جل جلاله هم توبه اش را نپذیرد به دلیلی او به عذاب الهی در جهنم خواهد افتاد این رضایت گرفتن از ولی دم و پرداخت دیه به خانواده مقتول ولی دم حق ولی دم و حق الناس ولی دم در این جهان فانی است این نیست که گناهان کبیره این جوان قاتل پاک پاک پاک شده نخیر دادگاه اصلی پس از موت و برانگیخته شدن در محضر خداوند جل جلاله شروع می شود و خداوند اگر از حق اللهش بگذرد از حق الناس گناهان کبیره نخواهد گذشت تا رضایت کامل حق الناس را در روز قیامت استرداد کند و البته خداوند جل جلاله عادل یگانه بسیار بخشنده و مهربان و جبار است . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
ان شاء الله که به حق این روزهای مبارک
این جوون هم بخشیده بشه...

آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
به استناد مطالب منتشر شده استحقاق بخشش نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
اگر بتوانیم ایرادات.. و کوتاهی های.. خود مان را ، در هر امری بپذیریم ..
می توانیم بخشش داشته باشیم .

* قاضی اصلی خداست
سلامت و شاد باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
همیشه نمیشه بخشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آخه مگه میشه یک نفر رو بکشی و ندونی جنازه ش رو چی کار کردی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
z.a.a
۱۲:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
لذتی که درانتقام است درعفو نیست
خودش وخانوادش به جایی باید برسن که خانواده مقتول است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
به نظر من تا موقع اطمینان کامل از جسد باید حبس ابد شود امکان فیلم بازی کردن وبه چالش کشیدن قوه قضائیه وجود دارد چون در هشت سال گذشته خیلی کارها برای به چالش کشیدن قوه قضائیه برنامه ریزی شده بود
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۱۱:۵۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
این فرد یک هیولا درون خود دارد و اگر آزاد شود ممکن است باز هم مرتکب قتل شود ، گاهی بخشش موجب پشیمانی در آینده است ، اعدامش کنید و خانواده مقتول را تحت فشار قرار ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
یکی از سوالات ملت اینه که این آغا در مورد جنازه مقتول چی میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
قطعا گذشت و رضایت شیرین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
شما جای خانواده مقتول نیستی که حسشون رو درک کنی، هیچ کس نمی تونه درک کنه دارن چی می کشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
چرا حضرت علی ع که از همه بخشنده تره از امام حسن ع نخواست ببخشه. همیشه بخشیدن درست نیست.
آخرین اخبار