جان باختن کودکان در اردوگاه های آوارگان در کابل/ یونیسف درخواست کمک فوری کرد

به گفته مقامات صحی، در سه ماه پسین دست کم ۱۰ کودک در اردوگاه‌های بی‌جا شدگان در کابل به علت نبود امکانات بهداشتی و سردی هوا جان باخته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،مسئولان صحی در اردوگاه‌ها می‌گویند که پنجاه درصد کودکان این اردو‌گاه‌ها با بیماری‌های گوناگون، به‌ویژه سوء تغذیه مبتلا شده‌اند.

مسئولان صحی در این اردوگاه‌ها می‌افزایند که کودکان و آوارگان با مشکلات شدید ناشی از سردی هوا و کمبود مواد طبی مواجه هستند. 

احمد خلیل مایان، مدیر برنامه روستای کودکان شمسه، گفت: «ما بودجه کافی نداریم. متاسفانه تمویل برابر با صفر است. عملیات‌های بانکی خیلی محدود هستند. بانک‌ها تنها در هفته ۲۰۰ دالر پرداخت می‌کنند. بنابراین چنین پروژه کلان با ۲۰۰ دالر اجرا شده نمی‌تواند. چنانچه به پروژه می‌بینید این برای ما امکان‌پذیر نیست و ما در تهیه غذا و دیگر نیازمندی‌های کودکان با چالش‌ها روبرو هستیم.»

از سویی هم، صندوق پشتیبانی از کودکان «یونسیف» خواهان کمک‌های بی‌درنگ مالی برای کودکانی است که با خطر روبرو هستند.

جورج لاری ادجی، مسئول منطقه‌ای جنوب آسیایی یونیسف، گفت: «حالا زمان آن است که اطمینان یابیم امکانات به آنان می‌رسد. زمان آن است که از غذا و تغذیه شان اطمینان یابیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم تا در دو ماه پیش رو ما را کمک کند؛ پیش از آن‌که زمستان فرا برسد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار