‏پایش بیماری طاعون نشخوار کنندگان در حیات وحش آبیک

گشت مشترک ادارات دامپزشکی با محیط زیست و منابع طبیعی از چراگاه‌ها و حیات وحش به منظور پیشگیری و کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک موثرترین راه پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان کوچک را واکسیناسیون دانست و گفت: یک دوره کلاس آموزشی آشنایی با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ویژه دهیاران و شورای‌های روستای شهرستان آبیک در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک انجام شد.

دکتر یعقوبی افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار در دام‌های کوچک اهلی و حیات وحش است و هدف از برگزاری گشت مشترک، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش شهرستان آبیک می‌باشد.

او اضافه کرد: پایش‌های اداره دامپزشکی در مناطق حفاظت شده شهرستان تشدید و با اطلاع رسانی محیط زیست و مردم، تلفات حیات وحش برای تشخیص بیماری بررسی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک همچنین در خصوص علائم بالینی طاعون نشخوارکنندگان کوچک گفت: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و تلف می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار