در ۵ ماهه ابتدای امسال؛

۱۴ واحد صنایع تبدیلی در استان همدان به بهره برداری رسید

در ۵ ماهه ابتدای امسال،۱۴ واحد صنایع تبدیلی غذایی با ظرفیت جذب ۴۵ هزار تن محصول خام کشاورزی در استان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن محمدی ،مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان استان همدان گفت: در پنج ماهه اول امسال ۱۴  واحد صنایع تبدیلی غذایی با ظرفیت جذب ۴۵ هزار تن محصول خام کشاورزی و اشتغال ۱۳۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

او با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در بحث صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاوزی، ایجاد فناوری و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی است، افزود: در حال حاضر برای ۴۲۸ واحد صنایع تبدیلی با توان جذب چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول خام و اشتغال مستقیم هشت هزار و ۷۶۶ نفر در استان همدان پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد: تا پایان سال ۹۹ سازمان جهاد کشاورزی برای ۳۱۵ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید یک میلیون و ۳۱۴ هزار تن محصول و توان جذب یک میلیون و ۷۴۵ هزار تن محصول خام کشاورزی با اشتغال ۴۳۰۷ نفر پروانه بهره‌برداری صادر شد و در همین زمان سازمان صمت نیز ۱۱۳ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن و سه میلیون تن محصول خام کشاورزی با اشتغال چهار هزار و ۴۵۹ نفر پروانه بهره برداری صادر کرده است.

محمدی بیان کرد: استان همدان در سال‌های گذشته چهار نمونه ملی در صنایع تبدیلی و غذایی داشت و از سال ۹۰ تا ۹۹، ۲۲۱ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۴۷ میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.