وزیر صمت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

فاطمی امین گفت: سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی کرده ایم.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خ خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های پیش رو بازار خودرو، گفت: سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و برنامه جدیدی برای صنعت خودرو طراحی کرده ایم.

او در خصوص خارج کردن قیمت گذاری کالاها بر اساس دلار، گفت: یکی از مسایل قیمت گذاری این است که اکنون بر اساس دلار قیمت گذاری می شوند بر خلاف اینکه در کشور ما ریال پایه و اساس است؛ یکی از سیاست گذاری ها این است که قیمت گذاری دلاری را باید حذف کرد.

این مقام مسئول در پاسخ  به این سوال  مبنی بر این که  تعیین تکلیف کانتیرهای لوازم خانگی مانده در گمرک به کجا رسیده است، گفت: ترخیص این کالاها روال خود را طی می کند البته این اقلام  ثبت سفارش نشده بود، وقتی گمرک در  است نمی توان گفت که وارد شده بود. قوانینی داریم در خصوص ترخیص که اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تو رو خدا ببین وزیر صمت یک کشور به جای اینکه در مورد پیشرفت در تولید خودروهای برقی و رقابت با شرکت تسلا یا تولید خودروهای هیبرید و رقابت با شرکت های ژاپنی و این سطح مسایل صحبت کند، در مورد قرعه کشی خودرو و یک چنین مسایل سطح پایینی مصاحبه دارند. از ماست که بر ماست. اصلا بگو چرا ابتدا واردات را ممنوع کنیم تا روزی به اینجا برسیم که کار به قرعه کشی بکشد و یک وزیر بخواهد وقتش را برای چنین مسایلی تلف کند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خدا وکیلی وقت وزیر صنعت یک کشور باید صرف این شود که قرعه کشی خودرو داشته باشیم یا نه؟! آیا نباید این وقت صرف مسایل مهمتری شود؟ آیا عقل سلیم حکم نمی کند که واردات خودرو آزاد شود تا ریشه ای تمام این مسایل حل شود و وزیر صمت یک کشور وقتش را برای مسایل مهمتری بگذارد؟ خودمان با مصوبات غلطی همچون ممنوعیت واردات خودرو هزاران مشکل دیگر از جمله گرانی خودرو، قرعه کشی خودرو و ... را ایجاد می کنیم و آنگاه برای حل مشکلات ایجاد شده ی ناشی از آن کلی وقت و کار اضافه و بی مورد برای مسوولین می تراشیم!!!! اصلا بهتر نیست این مسأله راحت را با واردات حل و به سراغ موضوعات مهمتری برویم؟!!!!!! برای پیشرفت یک کشور و سبقت از دیگر کشورها، فرصت زیادی باقی نیست! به جای حل یک مشکل، با مصوبه ای غلط، کلی مشکل دیگر همراه با صرف وقت بسیار بیشتر برای حل آن، ایجاد می کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
در کشورهای پیشرفته، اصلا واردات خودرو ممنونم نمی شود که برای لغو شدنش این همه نمایندگان مجلس و دولت وقت بگذارند. وقت آنها باید برای مسایل مهمتری گذاشته شود. ولی متاسفانه این وقت صرف مسأله ساده و پیش و پا افتاده ی واردات خودرو می شود. اگر کشور پیشرفته ای داشتیم، بلافاصله واردات آزاد و وقت مسوولین برای موضوعات مهمتری صرف می شد!!!!! به این شکل یک کشور عقب می افتد که این همه وقت مردم و مسوولان صرف موضوع ساده ی واردات خودرو شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
مسئولین !با مردم ایران بازی نکنید! روزی باید پاسخگو باشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
والله ما یه رفیق داریم متولد هفتاده. کارش اینه که میچرخه توو بازار، ماشین میخره، فرداش با سود خوب میفروشه. آخرین بار که دیدمش سانتافه سوار بود و میگفت یه آزرا توو پارکینگ گذاشتم، سودش فعلا کمه نمیفروشم. داشت رووی دنا و پارس جدید بحث و معامله و چونه میزد
Iran (Islamic Republic of)
پاستوکووک
۲۳:۴۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سال دیگه تاس میندازن هرکی جفت شیش آورد. اون برنده فیناله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سال دیگه مبارزات رزمی برگزار میشه هرکی زنده از رینگ اومد بیرون بهش ماشین میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
خدا روشکر این ارابه مرگ رو بیشتر نکردید جمع کنید بزارید مردم ماشین روز دنیا رو سوار بشن بفهمن ماشین چیه ابشن چیه امکانات چیه.امنیت جانی چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
تکلیف آن همه خودرو که با قرعه کشی برای ١٤٠١ پیش فروش شده چه می شود .آیا این همه ظرفیت تولید خودرو وجود داره ?!اگر هست چرا فروش فوری با قیمت منطقی نمیگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سلام ،

فروش فوق العاده چطور ؟
مد روز هست ها ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
هرحرفی که میزنی، اوضاع رابدتر می کنید!؟! چرا!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
یارو خره داشت می مرد. روباهه بالای سرش نشسته بود تا خره بمیرد و بخوردش. خره گفت، من تا سه شنبه نمی میرم، بی خودی این جا ننشین. روباهه گفت:"من تا جمعه بی کارم".حالا ما هم بنشینیم و ببینیم تا سال بعد...
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۰۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
از کجا فهمیدی وزیر جون
صبحت بخیر
با این وضعیت گرونی و درآمد مردم مشخصه که کسی دیگه نمیتونه ماشین بخره در نتیجه قرعه کشی حذف میشه
آخرین اخبار