سیدصالحی: دلال‌ها از آب گل آلود ماهی گرفته اند/ در لیگ فوتبال ما افرادی که توانایی دارند، بیرون می‌مانند

کارشناس فوتبال در خصوص رقم‌های بالایی که به بازیکنان پرداخت می‌شود، توضیحاتی را بیان کرد.

سیدمهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صرف هزینه‌های زیاد باشگاه‌های صنعتی در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: تیم‌هایی که همیشه مدعی قهرمانی در لیگ برتر بوده اند مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و تراکتور یارگیری خوبی انجام داده اند. تیم‌های صنعتی بودجه خاصی را برای این کار در نظر می‌گیرند تا بتوانند نفرات مد نظر را جذب کنند. طبیعتا تیم‌هایی مثل استقلال، فولاد، پرسپولیس و سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، با توجه به بازی‌های بیشتر باید یارگیری درستی انجام می‌دادند.  

او افزود: با توجه به هجمه‌هایی که در چند سال گذشته ایجاد شده، دلال‌ها از آب گل آلود ماهی گرفته اند. مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند سال بعد به تیم‌های بهتر می‌روند. بازیکنان هم با توجه به دلال بازی‌ها قرارداد‌های خوب می‌بندند. در اروپا مربیان و بازیکنان با توجه به پیشرفتی که دارند جا به جا می‌شوند. اگر بازیکن یا مربی ضعیف کار کند، سال بعد با تیم ضعیف‌تری قرارداد می‌بندد.  

سیدصالحی ادامه داد: در لیگ ما افرادی که توانایی دارند، هر فصل بیرون می‌مانند. از زمانی که قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی اجرا شد، شرایط به شکلی شد که قیمت بازیکنان بالا رفت. قرارداد‌هایی که بسته می‌شوند معمولا به بدهکاری و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات منجر خواهند شد. تیم‌ها باید سقف هزینه داشته باشند. فوتبال ما سال به سال ضعیف‌تر می‌شود و ما باید به اصل کار توجه کنیم.  

او اضافه کرد: کشور‌هایی مثل ویتنام و چین در حال سرمایه گذاری در لیگ برتر هستند و امیدوارم مسئولان روی قرارداد‌ها نظارت ویژه‌ای داشته باشند. اکثر تیم‌ها مدیران غیر ورزشی دارند و باید هر باشگاهی در کنار مدیر اقتصادی، مدیر ورزشی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار