تولید سالیانه ۴ هزار تن گل محمدی در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید سالیانه ۴ هزار تن گل محمدی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد صالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:سالیانه در سطح استان کردستان ۴ هزار تُن گل محمدیِ‌تر تولید می‌شود که برای تبخیر و گلاب گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

احمدی افزود:استان کردستان در زمینه گلاب و گل‌محمدی  صادراتی ندارد و تولید آن بیشتر برای مصارف استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او  با اشاره به فعالیت ۳ واحد صنعتی گلاب گیری در سطح استان، افزود: سالیانه هزار و ۲۱۰ تن گلاب در شهرستان‌های سنندج، دهگلان و مریوان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد:سطح زیرکشت گل محمدی در مزارع و حاشیه باغات سطح استان به صورت پراکنده ۲۵۰ هکتار و بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های مریوان، دهگلان و بانه است.

احمدی با اشاره به این که ۲۵ واحد گلاب گیری با مجوز مشاغل خانگی به صورت سنتی در سطح استان فعالیت می کنند،اظهار داشت: در سال گذشته جهت حمایت از فعالان و بهره‌برداران گیاهان دارویی به متقاضیان این استان از محل تبصره ۱۸ تحت عنوان صندوق کارآفرینان امید تسهیلات با نرخ سود چهار درصد، بویژه در زمینه گل محمدی پرداخت شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.