برای جلوگیری از هک شدن چه رمز عبوری استفاده کنیم؟

پلیس فتا استان کرمانشاه از کاربران خواست برای جلوگیری از هک شدن در شبکه‌های اجتماعی به نکات امنیتی توجه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سرهنگ کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه هک شدن شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی افزایش یافته است گفت: مجرمان پس از اقدام به هک پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایلی همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان با ذکر مبلغ و شماره حساب به دوستان و دنبال کننده‌های خود ارسال می‌کنند.

او افزود: دوستان و آشنایان فرد هک شده پس از دریافت پیام با این تصور که دوستشان دچار مشکل شده است اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می‌کنند.

سرهنگ کسانی بیان داشت: در بررسی هامشخص شد که استفاده از کلمات عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه و شماره همراه بدون استفاده از ایمیل پشتیبان به مهم‌ترین عامل هک حساب کاربران تبدیل شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: در روش دیگر مجرمان به بهانه‌های مختلف همچون برنده شدن در جایزه و افزایش تعداد دنبال کننده اقدام به دریافت رمز عبور کاربران می‌کنند.

سرهنگ کسانی به کاربران توصیه کرد از رمز‌های پیچیده استفاده کنند و این رمز را در اختیار دیگران قرار ندهند.

او افزود:با فعالسازی رمز دو مرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حد ممکن بالا برده و با قرار دادن ایمیل پشتیبان در صورت هک شدن به بازگشت حساب کاربری خود امیدوار باشند.

سرهنگ کسانی اظهار داشت: در صورت دریافت پیام کمک مالی برای اطمینان با فرد مورد نظر تماس گرفته و از صحت درخواست پیام مطمئن شوند.
گفتنی است: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.