فتحی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

جذب بیش از ۹۸ هزار پزشک و پیراپزشکی در مناطق مختلف شیوع کرونا

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: بیش از ۹۸ هزار پزشک و پیراپزشکی در مناطق مختلف از شیوع بیماری کرونا جذب شده اند.

امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره نبود کمبود پزشک در کشور اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز کادر سلامت به مناطق مختلف به ویژه نقاط کم برخوردار و محروم کشور اعزام شده است و نیروهای کافی در اینگونه مناطق توزیع شده اند.

او ادامه داد: از شیوع بیماری کرونا تا به امروز تعداد دو هزار و ۱۲۶ داروساز و دو هزار و ۱۶۰ دندان پزشک به مناطق مختلف کم برخوردار و محروم کشور اعزام شده است و ۷ هزارو ۳۶۱ متخصص علوم آزمایشگاهی نیز به نقاط مختلف ایران توزیع شده است.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز دو هزار و ۸۶۵ روان شناس بالینی و ۳۸ هزار و ۴۵۸ پرستار همچنین ۲۴ پرستار سالمند به مناطق کم برخوردار کشور توزیع شده است.

فتحی زاده گفت: از اسفند سال ۹۷ تا به امروز ۸ هزار و ۴۴ کارشناس ماما و ۴ هزار و ۹۶۰ کارشناس بیهوشی به مناطق مختلف ایران اعزام و توزیع شده است.

او افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز ۸ هزار و ۳۹۷ پزشک و پیراپزشکی در قالب نیروهای مشمول قانون خدمت جذب و توزیع در سراسر کشور شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
هم مشکل کمبود پزشک هست هم توزیع نامناسب دکترها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
دقیقا. ما کمبود پزشک نداریم مشکل سو مدیریت این آقایان هست که نمی تونن . متخصص هم از این قضیه سو استفاده میکنه و هفته ای یه روز میاد سر کار و بقیه رو جیم میشه میره تهران خصوصی