با افتتاح پایانه گل زعفران در باغشهر اسلامیه؛

دست دلالان طلای سرخ بریده می‌شود

پایانه گل زعفران به منظور فروش راحت‌تر گل زعفران و حذف واسطه‌ها از بازار خرید و فروش طلای سرخ، در باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در آبان ماه، کشاورزان فردوسی و باغشهر اسلامیه به برداشت طلای سرخ کویر مشغول می‌شوند.

هر ساله کشاورزان زعفران کار با مشکلی مهم رو به رو بوده اند و آن هم نبود بازار فروش مناسب و سختی کار فروش محصول تولیدی بود.

اما در باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس پایانه گل زعفران راه اندازی شده تا زعفران کاران بتوانند محصول خود را مستقیما عرضه کنند.

با پایانه گل زعفران، دست دلال را هم قطع می کنیم

یکی از کشاورزان زعفران کار فردوس می‌گوید: ۲ هکتار زمین زیرکشت زعفران دارم و هر ساله با مشکل فروش گل زعفران مواجه بودم.

او ادامه می‌دهد: نه تنها من بلکه سایر زعفران کاران فردوسی نیز با این مشکل رو به رو بودیم و نمی‌توانستیم زعفران با کیفیت را به بازار عرضه کنیم.

این کشاورز زعفران کار با اشاره به راه اندازی پایانه گل زعفران در باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس بیان می‌کند: با راه اندازی این پایانه خیالمان از فروش گل زعفران راحت شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح می‌کند: یکی دیگر از مزایای راه اندازی این پایانه این است که دست دلالان کوتاه می‌شود و خود کشاورز می‌تواند محصولش را به فروش برساند.

این کشاورز عنوان می‌کند: با استفاده از این ظرفیت می‌توان برای زعفران نشان تجاری نیز ساخت و صادرات را نیز برای آن مدنظر قرار داد.

خریداری محصول تولیدی تولید کنندگان سایر شهرستان ها

خطیب شهردار باغشهر اسلامیه گفت: شهرداری و شورای اسلامی باغشهر اسلامیه تصمیم گرفتند تا امسال در فصل برداشت زعفران، پایانه گل زعفران را راه اندازی کنند.

او افزود: یکی از دلایل راه اندازی این پایانه، مشکلاتی بود که کشاورزان شهرستان فردوس و باغشهر اسلامیه برای فروش زعفران با آن مواجه بودند.

ارتشی دار معاون جهاد کشاورزی فردوس نیز بیان کرد: نه تنها تولید کنندگان فردوس، بلکه تولید کنندگان سایر شهر‌ها نیز می‌توانند زعفران خود را در این مرکز عرضه کنند.

این مرکز از امروز (۱ آبان) فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند و تا پایان فصل برداشت زعفران نیز دایر خواهد بود.

۳ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان فردوس زیرکشت زعفران است که پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۳۰۰ تن گل زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.