بلومبرگ:

عربستان با خرید نیوکاسل، به دنبال پنهان کردن جنایات خود است

پایگاه اینترنتی بلومبرگ خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس از سوی عربستان را اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم دانسته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، اثر استرایسند (Streisand effect) پدیده‌ای است که در آن تلاش برای حذف، پنهان کردن یا سانسور برخی اطلاعات، منجر به انتشار و دیده شدن بیشتر آن از سوی عموم شود. این پدیده معمولاً از طریق اینترنت تسهیل می‌شود.

بنظر می‌رسد عربستان دچار اثرات این پدیده شده باشد. عربستان با خرید تیم فوتبال نیوکاسل سعی داشت پیشینه تاریک سیاسی خود را محو کند. اما خرید این تیم دقیقا نقطه عکس این اتفاق بود. مقامات سعودی خرید باشگاه انگلیسی را نقابی برای مخفی کردن اقدامات غیرانسانی این رژیم می‌دیدند، اما ماجرا برعکس شد.

بلومبرگ در ادامه به حواشی پیش از اولین دیدار نیوکاسل در لیگ برتر می‌پردازد و می‌نویسد: «پیش از آغاز نخستین بازی نیوکاسل تحت مالکیت جدید عربستان، هواداران این تیم با نصب پوستر جمال خاشقجی- روزنامه نگار سعودی که به طرز فجیعی در سفارت عربستان در ترکیه- به قتل رسید، دیگربار، اعمال غیرانسانی عربستان را بر جهانیان گوشزد کردند. اینجاست که میگوییم عربستان قربانی اثر استرایسند شد».


بیشتر بخوانید: 


خرید باشگاه نیوکاسل به جای اینکه افکار جهانیان را نسبت به عربستان تطهیر کند، یاد و خاطره‌ی جنایات این رژیم را پررنگ‌تر کرد. هرجا که نیوکاسل بازی دارد، طرفداران و رسانه‌ها همه کار‌هایی را که عربستان طی ۵۰ سال گذشته انجام داده است، از قتل خاشقجی گرفته تا رفتار بی رحمانه اش با زنان مطرح خواهند کرد.

جمال خاشقچی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. پس از مدتی، جسد تکه تکه شده وی پیدا شد. یک سال بعد از این حادثه، بن سلمان، ولیعهد عربستان در مصاحبه با رادیو سراسری آمریکا، ضمن قبول کردن مسئولیت قتل خاشقجی گفت که این قتل توسط مجموعه زیر نظر وی انجام گرفته و تمامی مسئولیت این کار را می‌پذیرد. اما در عین حال ادعا کرد که قتل وی با اطلاع قبلی او انجام نشده‌است. مجله تایم در سال ۲۰۱۸ به خاشقجی لقب «نگهبان حقیقت» را داد و از فعالیت‌های وی تشکر کرد.

چندی پیش، عربستان با خرید باشگاه انگلیسی نیوکاسل، رسما مالکیت این باشگاه را به عهده گرفت؛ اقدامی که از نظر بسیاری از کارشناسان به منظور تطهیر جنایات عربستان صورت گرفت. هواداران این تیم ضمن انتقاد از این کار، در نخستین بازی این تیم پس از مالکیت جدید آن، عکس خاشقجی را با هشتگ «عدالت برای جمال» بر روی خودرویی نصب کردند و در خیابان‌های اطراف به حرکت درآوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۱:۴۱ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
بن سلمان نسبت به خیلی از رهبران جهان مثل فرشته می مونه خانواده خاشقچی راضی ملت عربستان راضی انگلیس راضی هوادار راضی یه عده مفت خور بیکار ناراضی در ثانی تو هفته وحدت نیازی نیست از خاشقچی حامی مالی طالبان دفاع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
یکی به نعل یکی به میخ. از یک طرف حرف از روابط دوستانه میزنید از یک طرف دنبال تخریب طرف هستید تکلیف خودتون با خودتون مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۰:۲۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
مگه نیوکاسل اسم یه نوع بیماری مخصوص پرندگان نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
سلام.
لطفا امکان مثبت و منفی دادن و پاسخ دادن به پاسخ ها را در سایتتان قرار دهید.
با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
الله اکبر هاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
کافی بن سلمان ی پول زیر میزی قلمبه به این پایگاه اینترنتی بده

اونوقت این جوری از بن سلمان یاد میشه :

پایگاه اینترنتی بلومبرگ خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس از سوی عربستان را اقدامی انسانی و قهرمانانه بر کل جهان و بشریت دانست

و تمام! ....به همین راحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
خب شما هم برید یه تیم بخرید تا مقابله به مثل کنید با جنایاتشان، فعلا که هم اون تیم راضیه، هم کشور انگلیس، هم عربستان و مردمش، حالا شماها ناراضی باشید براشون ارزشی نداره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
تیم دوققوز آباد لیختن اشتاین رو قراره بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
عربستان خوب یا بد.پدرخوانده ۲۱ کشور عربی و پاکستانه.رابطه خوب با این کشور یعنی خودبخود ۳۰۰ میلیون عرب و ۲۲ کشور باهات همراه میشن.فشار تحریم کم میشه.توریست زیاد میشه.از قدرت نفوذ اسراییل هم کاسته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
یک مقداری از سهامش هم مال یک ایرانیه خبر رو ناقص نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
چقدر خاشقچی ،خاشقچی می کنید انگار که کی بوده ،پول دارن بذار بخرن،کشور ما هم از لحاظ منابع جز ثروتمندترین کشورهای جهانه ولی مردم همه فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
میشه ساکت بشین .تازه آقای رییسی اقدام به برقراری روابط کرده به جای کمک باز دارید حرف یا مفت می زنید گور بابای بلومبرگ و موسسش بگزارید وضع اقتصادی ملت بهتر بشه.
آقای رییسی دنبال کمک به مردم است .پس ساکت بشین سر جاتون حرف مفت هم موقوف.میدونید اگر تبادلات تجاری با عربستان داشته باشیم سالیانه چندین میلیارد دلار میشه .مخصوصا در صنایع پتروشیمی.پس خواهشا جمع کنید این بساط دلقک بازیتون را .گور پدر قاشقچی اون پدر نامرد خودش بر علیه ایران خیلی اقدامات میکرد.بهتر که خفه شد.
بزارید مملکت نفس بکشد ..چوب لای جرخ دولت نگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ahwz
۱۶:۳۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
مودب باش مرد ناحسابی. همین امثال شما هستن ک فکر میکنن همه چی میدونن و هر جوری ک دوست دارن با مردم صحبت میکنید که..ــ توی مملکت.
فعلا که ما نمیتونیم اینجا مثل ادما زندگی کنیم ونه هیچ جایی ما رو میپذیره. انشالا که این مسایل درست بشه و ماهم مثل مسولبنمون بتونیم در رفاه زندگی کنیم و کمی ادم گونه زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
آخرین اخبار