بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در جریان درگیری ارتش و شبه نظامیان سومالی

در جریان درگیری بین ارتش سومالی و شبه نظامیان ۷۰ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، دست کم ۳۰ نفر در درگیری‌های بین نیرو‌های نظامی جمهوری فدرال سومالی و شبه نظامیان که پیش از این در مبارزه با تروریست‌های الشباب با دولت همکاری کرده بودند، کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته تحلیلگران و ساکنان منطقه، این دور از درگیری‌ها اوایل شنبه آغاز شد و تا یکشنبه ادامه یافت. تحلیلگران معتقدند که این درگیری‌ها باعث غفلت هر دو طرف نسبت به گروه الشباب می‌شود و امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد.

محمد فرح عبداللهی، رهبر اتحاد دموکراتیک سومالی به رویترز گفت: «من مطمئن هستم که بیش از ۳۰ نفر در درگیری اخیر جان باختند، زیرا ۲۷ نفر از آن‌ها را می‌شناسم. این کشته شدگان به هر دو گروه تعلق دارند.» آماری که عبداللهی از تعداد کشته شدگان داد از سوی ساکنانی که به طور جداگانه با رویترز مصاحبه کرده بودند، تکرار و تایید شد. 

گفته می‌شود نزدیک به ۲۵ درصد از تروریست‌های خارجی که هم اکنون برای الشباب در سومالی می‌جنگند، اتباع انگلیسی هستند. دولت آمریکا همچون دیگر نقاط جهان برای آنکه بهانه و دستاویز لازم را برای حضور ارتش این کشور و بمباران سومالی بدست آورد، با توسل به نیرنگ‌های رسانه‌ای حضور الشباب در سومالی را برای منافع واشنگتن خطرناک توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار