افزون‌بر ۵ هزار واحد دامپروری روستایی در سیستان و بلوچستان فعال است

معاون سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای پنج هزار و ٨١١ واحد دامپروری سبک و سنگین صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی با ظرفیت ٣١٠ هزار راس دام است.

غلامرضا سرگزی  معاون سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی بویژه دامپروری دارد که با برنامه‌ریزی‌های اصولی باید از این ظرفیت‌ها به منظور رونق تولید و اشتغالزایی بهره گرفت.

وی افزود: هم‌اینک پنج کارخانه تولید خوراک دام در استان فعال است که توانایی تولید سالیانه بیش‌از ١۵٠ هزار تن خوراک دام آماده را دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هزینه حمل نهاده بالاتر از نرخ مصوب و همچنین تاخیر در ارسال نهاده‌ها از بنادر خارج را عمده مشکل تولید کنندگان خوراک دام استان برشمرد.

وی با بیان اینکه دامپروری از زیربخش‌های مهم کشاورزی بوده که در امر امنیت غذایی، ارزش افزایی، اشتغالزایی، توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و از همه مهمتر توسعه و امکان دستیابی به بازار‌های کشور‌های منطقه از جایگاهی ویژه در اقتصاد برخوردار است تصریح کرد: توجه به بخش کشاورزی و دامپروری باعث توسعه اشتغالزایی پایدار و خودکفایی در زمینه تولید محصولات لبنی و گوشتی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار