خسروی وفا: تلاش می‌کنیم زهرا نعمتی در کمیسیون ورزشکاران IPC پست ریاست یا دبیری را به دست آورد

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص بیستمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک که امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد اظهار کرد: امروز مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک با حضور مدیران این مجموعه و تعدادی از ورزشکاران پارالمپیکی کشور برگزار شد. شفاف‌سازی‌های مالی باعث شد گزارش خوبی در این زمینه داشته باشیم. همچنین گزارش بازرس قانونی مجمع ارائه شد. در نهایت نیز انتخابات برای ۲ پست در کمیته پارالمپیک برگزار شد. خزانه‌دار پیشین ۲ سال قبل به دلیل بازنشستگی جدا شده بود. سال گذشته به دلیل اینکه مجمع حضوری نبود، نتوانسته بودیم خزانه‌دار جدید را انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در این مراسم نعیمه نعیمی با ۳۸ رای از ۳۹ رای اخذ شده به مدت ۴ سال به عنوان خزانه دار کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد. ما یک نفر هم در هیئت اجرایی کم داشتیم که در نهایت شروین اسبقیان با ۳۰ رای از ۳۹‌رای اخذ شده به عنوان عضو هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد. افراد مجمع کمیته ملی المپیک و پارالمپیک پست حقوقی دارند مانند اشخاص فدراسیونی، مربیان، داوران و بازیکنان ملی هستند و شخصی نمی‌تواند از بیرون در مجمع کمیته حضور داشته باشد. به جز پست دبیری و خزانه‌داری، سایر پست‌ها نیاز به تمام وقت بودن ندارد و آزاد است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درخصوص صحبت‌هایش پیرامون زهرا نعمتی و عضویت او در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: من در مجمع اشاره کردم که بانوان ما امروزه خودشان را ثابت می‌کنند و نیازی نیست که شرایط ویژه‌ای برای آنها قائل شویم. در واقع آن‌ها خودشان را به وسیله توانمندی‌های خود ثابت کرده‌اند. ما ۳ طلایی در مسابقات پارالمپیک داشتیم که نعمتی در بین ۱۶۰ کشور به عضویت کمیته ورزشکاران انتخاب شد. ۶ نفر همیشه در مجامع هستند و یک رئیس و یک دبیر برای حضور در هیئت رئیسه IPC را طی ۲ سال انتخاب می‌کنند. ما باید از الان تلاش خودمان را انجام بدهیم تا نعمتی بتواند در آینده ریاست یا دبیری را بر عهده بگیرد و در هیئت رئیسه IPC حضور داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار