دادستان کشور:

برخی کالاهای خوراکی در انبارهای بندر امام غیرقابل مصرف شده اند/ نظارت ویژه بر روند صادرات و واردات بندر امام/حمایت از سرمایه گذاران سیاست جدی قوه قضاییه

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: برخی کالا‌های خوراکی در انبار‌های این بندر به دلیل طولانی شدن ماندگاری آن‌ها در انبار‌ها غیر قابل مصرف شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در ادامه برنامه سفر خود به بندر امام خمینی(ره) از انبارهای ذخیره کالاهای اساسی، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و روند تخلیه و بارگیری این کالاها بازدید کرد.

بازدید از محل دپوی ذرت‌های آلوده به سم آفلاتوکسین دیگر برنامه دادستان کل کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در این بازدید با اشاره به اینکه  به حمدالله کارها و‌تلاش های خوبی در بندر امام خمینی(ره) انجام‌می شود و یکی از مهم‌ترین بنادر کشور در تامین کالاهای اساسی است،  گفت: برخی کالاهای خوراکی در انبارهای این بندر به دلیل طولانی شدن ماندگاری آنها در انبارها غیر قابل مصرف شده اند.

او با بیان اینکه با توجه به اینکه این کالاها با سلامت مردم در ارتباط است باید هر چه زودتر از انبارها خارج و معدوم شوند، افزود: برخی کالاها مثل برنج و ذرت هم در انبارها مانده که باید تعیین تکلیف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت:  با توجه به حساسیت بندر امام و نقش مهم آن در صادرات و واردات کالا از این بندر نظارت بر کار آن در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و ما به صورت ویژه به امور مربوطه نظارت می کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه  موارد زیادی در جریان این بازدید مشاهده کرده ام که امروز در نشستی با رییس قوه قضاییه در اهواز آنها را مطرح و برای برون رفت از مشکلات راهکارهایی ارائه خواهیم داد، تصریح کرد: برخی از مسئولان شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر امام مشکلاتی را عنوان کردند که حتما این موارد را پیگیری خواهم کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: حمایت از سرمایه گذاران سیاست جدی قوه قضاییه است چرا که سرمایه گذاران نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد کشور و در نهایت رفاه عمومی دارند و حقشان است که از حمایت نظام بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در ادامه گفت:  بخشی از مطالبی که در این جلسه عنوان شد، در همین شهر یا استان قابل حل است بعضی دیگر باید در مرکز تصمیم گیری شود بخشی از مطالب مربوط به سازمان املاک تملیکی است که در آن سازمان پیگیری می شود.

او افزود: سازمان املاک تملیکی به دلیل اشکالات ساختاری که دارد، محافظ منافع مردم نیست . یکی از مسائل مهم یکپارچه سازی سامانه هایی است که در حوزه واردات، صادرات، توزیع و نیروی انتظامی است که می توانند مکمل یکدیگر باشند تا بسیاری از مشکلات برطرف شود. این یکی از وظایف و‌ تکالیف مهم بین دستگاه قضایی و اجرایی است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: ما باید اقداماتمان به گونه ای باشد تا مانع از تحقق جرم شود. ما بخش قابل توجهی از کارمان مربوط به مشکلاتی است که مربوط به صاحبان تجارت و کسب و کار است.

این مقام مسئول بیان داشت: برای اینکه مشکلات اقتصادی حل شود باید دست به دست یکدیگر بدهیم. امروز در جنگ اقتصادی شدیدی هستیم و کشور مانند جبهه جنگ نیاز به کار جهادی دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.