فروش محصولات روستاییان کشور با کمک پست

روستاییان سراسر کشور با استفاده از سامانه روستا بازار می‌توانند محصولات خود را بدون واسطه دست مصرف کننده برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رمضان علی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در ساری با اشاره به راه اندازی سامانه روستا بازار در شرکت پست، گفت: روستاییانی که در بخش صنایع دستی و محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند می‌توانند با نام نویسی در این سامانه غرفه‌ای در اختیار بگیرند و تصاویر محصولات خود را برای فروش در این سامانه بارگزاری کنند.

او افزود: ادارات پست نیز پس از مشخص شدن خریداران مرسولات روستاییان را در کمترین زمان ممکن وبدون دخالت واسطه‌ها به دست خریدار می‌رساند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه زمینه پرداخت الکترونیکی محصولات نیز در این سامانه ایجاد شده است، ادامه داد: تولیدکنندگان روستایی که در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی فعالیت می‌کنند و می‌خواهند محصول خود را بفروشند با عضویت در این سامانه علاوه بر حذف واسطه‌ها دغدغه دریافت نکردن وجه را نیز نخواهند داشت.

سبحانی فر گفت: پست به دلیل قدمت و پیشینه خود شبکه ارتباطی تنگاتنگ با مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد و می‌تواند سکوی پرش جدیدی برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور باشد.

افزایش ۴۰ درصدی مرسولات پستی همزمان با شیوع کرونا

او با بیان اینکه با شیوع کرونا گرایش مردم نیز به خرید و فروش الکترونیکی کالا‌ها افزایش یافته است، افزود: همزمان با شیوع کرونا ترافیک مرسولات پستی در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: کرونا اگرچه مصیبت‌های فراوانی برای کشور داشت، اما سبب رونق اشتغل‌های اینترنتی نیز شده است.

سبحانی فر ادامه داد: ادارات پست نیز همزمان با افزایش تبادلات دیجیتالی با استفاده از شبکه گسترده خود نقش خوبی در خرید و فروش و رونق اقتصادی داشتند.

بر اساس گزارش اداره پست مازندران بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله در ۷ ماه گذشته وارد استان یا از استان خارج شده که ۵۶ درصد در ورودی‌ها و ۸ درصد در خروجی‌ها افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.