معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:

توطئه بزرگ دشمن برای آبان ماه با هوشیاری مردم و دستگاهها خنثی شد

مرعشی گفت: حمله سایبری دشمن سرآغاز توطئه بزرگی برای تکمیل حربه آبان ۹۸ و کشاندن مردم به صحنه و ایجاد اغتشاش بود که خوشبختانه با هوشیاری مردم و تلاش وزارت نفت، دستگاههای امنیتی انتظامی، پدافند غیرعامل و سایر دستگاههای دست اندرکار خنثی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری استان اظهارداشت: اقدامات دشمن با پخش شایعه افزایش قیمت بنزین شروع شد و با حمله سایبری ادامه یافت و تصمیم داشتند پس از کشاندن مردم به خیابانها و ایجاد اغتشاش اقدامات مسلحانه انجام دهند و توطئه سال ۹۸ خود را تکمیل کنند که به لطف خدا و هوشیاری مردم و دستگاههای اجرایی و امنیتی و انتنظامی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: اقدام به موقع و اطلاع رسانی شفاف از سوی وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر حمله سایبری باعث هوشیاری و همکاری خوب مردم و دستگاههای مختلف و در نتیجه خنثی شدن حربه دشمن شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از هشتم تا ۱۴ آبان اظهار داشت: مدیران دستگاههای اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل بویژه سایبری ورود کرده و دغدغه داشته باشند زیرا هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در فرآیند سایبری ایمنی ۱۰۰درصد ایجاد می کند چون لحظه به لحظه در این حوزه تغییراتی ایجاد می شودو تنها کشوری می تواند ادعای ایمنی کند که تمامی دستگاههای خود را از رده خارج کند که این هم غیرممکن است.

وی افزود: تشکیل تیم های واکنش سریع باید در دستور کار باشد بطور مثال در جریان همین حمله سایبری در استان کمتر از سه ساعت سوار برکار شده و جایگاهها به سرعت به سامانه دستی تغییر پیدا کرد و متعاقب آن تلاش برای بازگرداندن پمپ ها به سامانه هوشمند آغاز شد و تا آخر وقت اداری فردا تمامی جایگاهها از برنامه هوشمند استفاده خواهند کرد.

مرعشی گفت: دشمن در کنار اقدامات مسلحانه، حمله به دستگاه‌های اداری برای تخریب تجهیزات و اموال و بدست آوردن اسناد را در برنامه خود داشت که خوشبختانه پیش از این با مانورهای انجام شده آمادگی لازم برای مقابله با هجمه دشمن وجود داشت و دشمن در رسیدن به هدفش ناکام ماند.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید آسیب‌شناسی در دستگاهها انجام و حوزه پدافند غیر عامل همه دستگاه‌ها رصد و نقاط ضعف شناسایی و رفع شود.

وی ادامه داد: در انتصاب مدیران فناوری اطلاعات حتماً باید دقت کرد و فرایند تشکیل تیم‌های واکنش سریع در زمان بحران در شهرستان‌ها و مرکز استان پیگیری و اجرایی شود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بستر آرامشی که در استان وجود دارد نشان از جانفشانی‌ نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همکاری خوب مردم و دستگاههای مختلف اجرایی است.

وی افزود: مساله ای که موجب اذیت مردم و دستگاهها شده سرقت‌های خرد در جامعه بویژه سرقت هایی از تأسیسات دولتی است که باید در این زمینه کار فرهنگی زیادی انجام شود.

مرعشی تصریح کرد: تلاش‌هایی که در سطح استان برای بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم انجام می‌شود به بهبود اوضاع امنیت کمک خواهد کرد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وقتی سرقت وارد فرهنگ یک جامعه شود و هر کسی خودش را مجاز بداند که برای تامین معیشت خود وارد هر کاری شود امنیت جامعه به مخاطره می‌افتد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار