سپنتا: «خلیلزاد» مخالفان به قدرت رسیدن غنی را تهدید کرده‌ بود

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان گفت که نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان مخالفان به قدرت‌‌‌‌رسیدن اشرف‌غنی از راه تقلب را تهدید کرده بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رنگین دادفر سپنتا، مشاور سابق امنیت ملی افغانستان گفت که زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در خانه حامد کرزی مخالفان به قدرت‌‌‌‌رسیدن اشرف‌غنی از راه تقلب را تهدید کرده بود.

سپنتا این مطلب را امروز جمعه (۷ عقرب/ آبان) در واکنش به اظهارات اخیر خلیلزاد که گفته بود لجاجت اشرف‌غنی باعث فروپاشی دولت افغانستان شد، مطرح کرده است.

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان در رشته توئیتی نوشته است که خلیلزاد لجاجت غنی برای حفظ قدرت را مانع اصلی «صلح کذایی‌» خودش می‌داند.

وی افزود: «جنون غنی به حفظ قدرت غیر‌قانونی و دشمنی او با صلح و دولت‌قانون آشکار بود. اما آقای خلیلزاد مگر شما نبودید که‌ در منزل آقای کرزی مخالفان به قدرت‌‌‌‌رسیدن دکتور غنی از راه تقلب را تهدید کردید؟»

سپنتا اضافه کرده است که در آن زمان خلیلزاد خواهان برگزاری مراسم تحلیف غنی شده و عبد‌الله را تهدید کرده بود که اگر مراسم تحلیف برگزار کند علیه او از نیرو‌‌های آمریکایی استفاده می‌کند.

او به اشتراک خلیلزاد و مقام‌های آمریکایی در مراسم تحلیف‌ غنی اشاره کرد و خطاب به او نوشته است: «غنی دست‌نشانده دولت و دستگاهتان بود و شما نیز از همان دیوانگان قدرت غیر‌قانونی هستید. تاریخ شما را به یاد خواهد داشت و ما مردم افغانستان نیز از یاد نخواهیم برد.»

زلمی خلیلزاد در آخرین اظهارات خود گفته است که لجاجت اشرف غنی برای باقی ماندن در قدرت، خودخواهی نخبگان سیاسی و عدم تمایل سربازان افغان برای مقابله با طالبان موجب فروپاشی دولت افغانستان شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار