استاندار اردبیل:

مردم از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کنند

استاندار اردبیل گفت:با توجه به وضعیت نارنجی کرونا مردم از برگزاری هر گونه دورهمی خانوادگی و مجالس دیگر خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل گفت: اگر مردم نسبت به توقف مجالس و دورهمی‌ها اقدام نکنند به وضعیت قرمز خواهیم رسید.

او اظهارکرد: از سه روز گذشته آمار فوتی‌های کرونا در استان به صفر رسیده و لازم است شهروندان برای حفظ این وضعیت همکاری کنند.

عاملی با اشاره به وضعیت مطلوب استان در واکسیناسیون گفت: برای رسیدن به این وضعیت نهایت تلاش انجام گرفته و هم‌اکنون استان در واکسیناسیون نوبت اول ۸۵ درصد و نوبت دوم ۵۴ درصد افراد را تحت پوشش قرار داده است.

استاندار اردبیل افزود: از اهالی استان درخواست داریم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز با اشاره به برگزاری مراسم عروسی و عادی‌انگاری شیوع کرونا گفت: مواردی از افزایش بروز بیماری کووید.۱۹ در استان گزارش شده که نشانه افزایش انتشار ویروس در جامعه است.

شهرام حبیب‌زاده افزود: اگر جهش جدیدی در ویروس کرونا اتفاق بیافتد، احتمال شیوع خیز ششم بسیار زیاد خواهد بود و بر این اساس، در صورت کم‌توجهی شهروندان شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.

او بیان کرد: شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و از امروز شهرستان اردبیل به علت افزایش موارد ابتلا، از شرایط زرد شیوع خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.