بیکاری ۹۰ درصد مربیان رشته‌های همگانی در کرمانشاه

رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه گفت : پس از شیوع بیماری کرونا ۹۰ درصد مربیان رشته‌های همگانی در کرمانشاه بیکار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نریمان رحمانی رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای مربیان رشته‌های همگانی در کرمانشاه، گفت : در استان حدود سه هزار مربی دارای کارت رسمی در رشته‌های همگانی فعالیت می‌کنند.

او گفت : حدود ۷۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی در سطح استان داریم که در ۳۵۰ مورد از این باشگاه‌ها رشته‌های همگانی راه اندازی شده و مربیان در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵ رشته همگانی بیشتر مربیان را به خود اختصاص داده اند، افزود: بادی بالانس، ایروپامپ، کار با ابزار و دستگاه‌های آمادگی جسمانی، فیوژن فیتنس، دوچرخه ثابت و چرخ‌های سالنی، کلستینکس، جامپینگ فیتنس، EMS، کراس ترینینگ، تی آر ایکس، فانکشنال، کراس فیت، ایروبیک، یوگا، پیلاتس، آمادگی جسمانی، ورزش و بازی کودکان، پرثوآ و مینی فوتبال رشته‌هایی هستند که مربیان همگانی بیشتر در این رشته‌ها فعالیت هستند.

او در خصوص شرایط این روز‌های مربیان رشته‌های همگانی هم در کرمانشاه افزود: شیوع بیماری کرونا لطمه زیادی را به فعالیت مربیان همگانی در سطح استان وارد کرد، بگونه‌ای که طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۹۰ درصد از مربیان ما از کار بیکار شده اند.

رحمانی ادامه داد: علیرغم نقش مهم این مربیان در توسعه ورزش، اما متاسفانه چندان حمایتی طی این مدت از آن‌ها صورت نگرفت، درحالی که معیشت حدود ۷۰ درصد از مربیان از این راه است.

او یکی از مهمترین مشکلات مربیان ورزشی را نوع نگاه به فعالیت آن‌ها دانست و گفت: متاسفانه مربیگری هنوز به عنوان یک شغل مورد توجه قرار نگرفته و همین مسئله باعث شده تا تحت بیمه حمایتی قرار نگیرند.

رئیس هیات ورزش همگانی کرمانشاه افزود: درحالی که هنرمند بودن، کارگری ساختمان، زنبورداری، راننده تاکسی و ... همگی به عنوان شغل محسوب می‌شوند و تحت بیمه حمایتی قرار دارند، اما هنوز مربیگری را به عنوان شغل در کشور ما نمی‌شناسند و این یک احجاف در حق این قشر زحمت کش است.

او بااشاره به اهمیت جایگاه مربیان ورزشی، گفت: شاکله ورزش و پیشرفت در ورزش در دستان مربیان ورزشی خصوصا مربیان همگانی است، چراکه تا زمانی که ورزش همگانی توسعه پیدا کند، نباید انتظار معجزه‌ای در ورزش قهرمانی داشته باشیم.

رحمانی با بیان اینکه هیات کرمانشاه تاکنون بار‌ها با فدراسیون نامه نگار‌هایی داشته تا به مشکلات مربیان ورزشی در این شرایط کرونایی رسیدگی شود، افزود: از نماینده‌های مجلس هم می‌خواهیم تا طی قانونی مربیگری را هم به عنوان شغل مصوب کنند.

او ادامه داد: هنگام انتخابات و در برنامه‌های تبلیغاتی در تمام مراسم و برنامه‌ها مربیان ورزشی حضور دارند، اما زمانی که پای مشکلات آن‌ها به میان می‌آید، نماینده‌ها آن‌ها را فراموش می‌کنند و پیگیر کارشان نیستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.