ایجاد محل امن برای زلزله زدگان اندیکا قبل از فصل بارندگی

معاون عمرانی استانداری خوزستان بر ایجاد محلی امن برای اسکان زلزله زدگان اندیکا قبل از فصل بارندگی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات، معاون عمرانی استانداری خوزستان  گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از فصل بارندگی، سرپناه و محلی امن برای زلزله‌زدگان اندیکا احداث شود و پس از پایان ارزیابی خسارت‌ها به کمک بنیاد مسکن و بسیج سازندگی، محل اسکان موقتی برای مناطق دورافتاده در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به ساخت تمام منازل آسیب دیده ظرف مدت یک ماه، افزود: تا آن زمان، زلزله‌زدگان در چادر یا جایگاه‌هایی که توسط بسیج سازندگی احداث می‌شود، ساکن می‌شوند و کانکس پناهگاه خوبی برای اسکان زلزله‌زدگان نیست و تا زمان ساخت منازل آنها، وسایل لازم برای زندگی موقت در اختیارشان قرار گرفته است.

عبیات بیان داشت: سه مرحله اسکان اضطراری، موقت و دائم در کنترل بحران‌ها صورت می گیرد و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و متناسب با نیاز زلزله زدگان، چادر‌هایی در نظر گرفته شده که جمعیت هلال احمر در حال افزایش این چادر‌ها است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: در اندیکا ۶۰۰ روستا در وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه دورافتاده وجود دارد که حتی انتقال مصالح و تجهیزات به این مناطق سخت است و  راه‌های دسترسی آن به گونه‌ای است که رسیدن به برخی روستا‌ها حدود هشت ساعت طول می‌کشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سوز سرما در مناطق کوهستانی زیاد است هر ساله منطقه تاراز و شیمبار به عنوان محور برف گیر معرفی می شود باید فکر به حال مردم زلزله زده اندیکا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
باید به داد مردم رسید