گردنه اسدآباد با ۱۸ میلیارد تومان دیگر اصلاح و ایمن سازی می‌شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: گردنه اسدآباد به عنوان شاه راه غرب کشور نیازمند ایمن سازی بیشتر با صرف ۱۸ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کل راهداری استان همدان با نصب نیوجرسی و شبرنگ و ایمن سازی تا بخشی جلوی خطر تصادفات رانندگی را در این گردنه گرفته است ولی برای رفع کامل موارد خطر افرین این گگردنه نیاز به 18 میلیارد تومان اعتبار  داریم.

او افزود: اجرای طرح ایمن سازی این گردنه به دلیل سرمای هوا به تعویق افتاده است و با گرم شضدن هوا و اجرای عملیات های عمرانی تا نوروز سال اینده اداره کل راهداری استان متعهد شده است کل این گردنه را ساماندهی کند.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان  هم دیروز در بازدید از گردنه اسدآباد گفته بود: با توجه به اینکه شهر اسدآباد در یک محور بین المللی قرار دارد در حال حاضر دو پروژه بزرگ ایمن سازی گردنه و پروژه کنار گذر در این محور در حال اجراست.

فرهاد فرزانه با اشاره به ایمن سازی گردنه اسدآباد، افزود: ۵کیلومتر از حفاظ میانی آن نصب و روشنایی بخش‌هایی از آن که دارای مشکل عمده بودند تامین شده است ضمن اینکه برخی کار‌های تکمیلی نیز باقی مانده که در هفته‌های آتی انجام و به پایان خواهد رسید.

فرزانه همچنین با اشاره به طرح کنارگذر اسدآباد نیز تأکید کرد: طرح کنار گذر به پایان رسیده وهم اکنون دارای مشکلاتی در اتصال ورودی شهر بود که با هماهنگی شهرداری و پیمانکار طرح برای آن برنامه‌ریزی شکل گرفته که در آینده بسیار نزدیک انتقال لوله‌های آب شرب و آب فضای سبز شهرداری انجام خواهد گرفت.

گردنه اسدآباد یکی از گردنه‌های معروف کوه الوند در استان همدان است. این گردنه مابین شهرستان همدان و کرمانشاه واقع شده و ارتفاع آن به ۲۲۴۱ متر می‌رسد.

این جاده پر ترافیک‌ترین جاده غرب کشور و یکی از گردنه‌های برفگیر و حادثه خیز کشور است.

طرح کنارگذر اسدآباد طرحی مهم و کلیدی برای کاهش حجم ترافیک و تصادفات جاده‌ای در این شریان اصلی است.

گردنه اسدآباد به طول ۱۵ کیلومتر جزو جاده‌های حادثه خیز و برفگیر کشور محسوب می‌شود که در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار