هنگام مواجهه با سکته‌های مغزی چه اقداماتی انجام دهیم؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول علائم سکته‌های مغزی و اقدامات مهم و حیاتی هنگام مواجهه با بیماران را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم فیروززاده،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اقدام اولیه در مواجهه با سکته‌های مغزی را تماس با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ عنوان کرد و گفت: امروزه برخی از اقدامات اولیه در مواجهه با بیماران سکته مغزی می‌تواند شرایط زندگی مجدد را برای آنان فراهم کند.

او با بیان اینکه اولین اقدام اولیه برای درمان این بیماران رساندن سریع به مراکز ۷۲۴ بیمارستانی و در صورت نیاز تزریق آمپول آلتپلاز است، افزود: انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی صحبت کردن و ضعف ناگهانی یک طرف بدن به ویژه دست از مهمترین علائم سکته‌های مغزی به شمار می‌روند.

فیروززاده اظهار داشت: کنترل مرتب فشارخون و درمان آن در صورت لزوم، انجام فعالیت‌های ورزشی مرتب، تغذیه مناسب و جلوگیری از چاقی، اجتناب از استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی و همچنین کنترل عوامل خطرناک زمینه‌ای اهم از بیماری قند، قلبی و سایر موارد از مؤثرترین راه‌های پیشگیری محسوب می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ۸ الی ۱۴ آبان ماه هفته سکته مغزی و شعار جهانی امسال «دقیقه‌ها می‌تواند نجات بخش یک زندگی باشد» نامگذاری شده است تصریح کرد: این امر نویدبخش حیات مجدد در صورت رعایت برخی از توصیه‌های پزشکی است

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.