مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی:

پزشکان باید به نهادینه‌سازی نسخه الکترونیکی در خراسان رضوی کمک کنند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: گسترش و نهادینه‌سازی نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان رضوی نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رمزی مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: اکنون خراسان رضوی در اجرا و نهادینه‌سازی نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی رتبه ۲۱ کشور را دارد که گسترش و نهادینه‌سازی این فرآیند نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی است.

او افزود: برنامه ملی نسخه نویسی الکترونیکی از خردادماه ۱۳۹۹ با همکاری جامعه پزشکی در خراسان رضوی آغاز شده است و هم اکنون ۶۵ درصد از نسخه‌های پزشکی استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: میزان نسخ الکترونیکی تولید شده پزشکان در ابتدای اجرای برنامه مزبور در خراسان رضوی تنها پنج درصد بود که با گذشت یک سال رشدی هزار و ۳۰۰ درصدی داشته است.

رمزی بیان کرد: میزان نسخه پیچی الکترونیکی در تمامی مراکز تشخیصی و درمانی که داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را نیز شامل می‌شود در خراسان رضوی طی مهرماه پارسال تاکنون نیز از هشت به ۶۴ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: نهادینه سازی و اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی در این استان رشد خوبی داشته است، اما از برخی استان‌های کشور پایین‌تر است و امیدواریم با همکاری کامل پزشکان و مراکز طرف قرارداد این برنامه به شکل کامل اجرا شود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تاکید کرد:  توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اردیبهشت ماه امسال و پذیرش بیمه شدگان در تمامی مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد با کارت ملی و همچنین انجام فرایند تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۶۷ بیمارستان و ۱۱ مرکز جراحی محدود فعال در خراسان رضوی را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان در راستای الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای است.

رمزی اظهار کرد: تعداد کل موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان را چهار هزار و ۵۵۵ نفر شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.