نسخه نویسی الکترونیکی گامی مؤثر در مسیر درمان

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی آغازی برای تشکیل پرونده الکترونیک و ایجاد بانک اطلاعاتی بیمار است و گام بلندی در مسیر درمان به شمار می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رمزی سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ما نمی‌توانیم یک قانون را اعلام کنیم و به اجرا درآوریم بلکه باید یک حلقه آگاهی‌بخش و اطلاع‌رسان وجود داشته باشد که شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم را به مردم داشته باشد که این اطلاع‌رسانی را رسانه‌های مختلف می‌توانند انجام دهند.
 
 
او در ابتدا به اهمیت اجرای آزمون وسع و شرایط برگزاری آن اشاره کرد و افزود: از ۴۰ میلیون جمعیت بیمه‌شده کشور ۲۲ میلیون روستایی و ۱۱ میلیون بیمه سلامت همگانی رایگان بودند که مشخص‌شده عده‌ای از این افراد قادر به پرداخت حق بیمه هستند و برای جلوگیری از بسیاری از هزینه‌ها آزمون وسع در دستور کار قرارگرفته است.
 

با ارزیابی وسع می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را حذف کرد

 
نیک‌فرجام رئیس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت هم در این باره گفت: اگرچه بیمه سلامت یک بیمه دولتی است، اما باید به این نکته توجه داشت که در این بیمه ما هرقدر بتوانیم از هزینه‌های موجود کم کنیم می‌توانیم کمک‌های زیادی به‌سلامت جامعه داشته باشیم و با ارزیابی وسع می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را حذف کرد و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

 

نسخه‌نویسی الکترونیکی گام بلندی در مسیر درمان  


مسعود باقر زاده رئیس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت در ادامه، نسخه‌نویسی الکترونیکی را یکی از دستاورد‌های بیمه سلامت باهدف سرعت بخشی به روند درمان دانست و گفت: در سیستم فعلی تمام پرونده‌های کاغذی مردم در جایی جمع آوری نمی‌شود و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی آغازی برای تشکیل پرونده الکترونیک و ایجاد بانک اطلاعاتی بیمار است و گام بلندی در مسیر درمان به شمار می‌آید.

 

خدمات بیمه سلامت در دوران شیوع کرونا


علیرضا رمزیسرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی در ادامه در خصوص ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا گفت: بیماران مبتلا به کرونا که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، در صورت تمایل به پرداخت کل مبلغ مصوب در همان تاریخ مراجعه برایشان دفترچه صادر خواهد شد.
 
او افزود: در صورت تمایل به استفاده از یارانه درمان، آزمون ارزیابی وسع توسط وزارت محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فاصله زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعت به جای یک ماه برای آن‌ها انجام و براساس نتیجه این آزمون برای دهک‌های ۱ و ۲ و ۳ دفترچه بیمه سلامت رایگان و برای دهک‌های ۴ و ۵ و ۶ دفترچه بیمه سلامت با ۵۰ درصد مشارکت در پرداخت سرانه و برای دهک‌های ۷ به بالا دفترچه بیمه سلامت با ۱۰۰ درصد مشارکت در پرداخت سرانه صادر می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.