رییس مرکز توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ایجاد زیر ساخت رصد برخط پتنت ها در سامانه علم سنجی

منظم گفت: در صدد هستیم تا به صورت برخط امکان رصد پتنت‌ها را فراهم کنیم و در سامانه علم‌سنجی نیز ستونی با عنوان مالکیت فکری اضافه شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا منظم رییس مرکز توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تایید شد نشست‌های مستمر جهت زمینه‌سازی برای همکاری‌های همسو میان وزارت بهداشت و وزارت دادگستری برگزار شود؛ همچنین در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری وزارت دادگستری که با حضور وزیر دادگستری برگزار خواهد شد برنامه‌ها و سیاست‌های دفتر مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت را تبیین کنیم.

 منظم در خصوص اینکه در حوزه مالکیت فکری در کشور توسط نهاد‌های مختلف اقدامات مختلفی در حال انجام است، گفت: وزارت دادگستری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از اقدامات همسو و موازی جلوگیری به عمل آورد، این همکاری با آن‌ها به نفع مرکز ماست و مانع از دوباره کاری‌های بسیاری می‌شود.

او گفت :هدف مرکز مالکیت فکری هم این است که پتنت‌هایی که در حال ثبت است در جهت رفع نیاز‌های جامعه وارد بازار شود و مردم نیز از منافع آن بهره‌مند شوند،  یکی از نکات مثبت در راه اندازی مرکز مالکیت فکری این است که تاکنون با تمامی نهاد‌های مختلف مانند قوه قضاییه، وزارت علوم، وزارت دادگستری، معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی که به نوعی با فعالیت این حوزه در ارتباط است؛ تعاملات مطلوبی را برقرار کرده ایم تا از ظرفیت‌های همه بخش‌ها در این راستا بهره‌مند شویم.

رییس مرکز توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از برنامه‌های آتی مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت  گفت: قدم اول، ایجاد زیرساخت‌های کاربرگ، شاخص ارزیابی و ... بوده که انجام شده است. غربالگری پتنت‌هایی که تاکنون ارائه شده را بررسی کرده ایم تا اگر موردی برای حمایت بود معرفی کند، همچنین زیرساختی را مهیا کند تا به صورت برخط امکان رصد پتنت‌ها فراهم و در سامانه علم‌سنجی نیز ستونی با عنوان مالکیت فکری اضافه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار